• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • philmKarin

Först håller jag med er i diskussionen ovan - låt barnet lära sig i sin egen takt!!
    En person i mitt liv utbrast för 2 månader sedan:

-VAAA! du måste ju träna henne att lligga på mage MINST 1 timme per dag.... Har du inte läst några barnböcker?

Jag blir upprörd bara jag tänker på det...

Sedan måste jag fråga er om det är någon annan som fryst in mjölk i "istärningsform". Jag har gjort det - men nu får jag inte loss mjölkkubarna för dem är liksom klibbiga.
    Vad ska jag göra? Jag kan ju inte tina kubarna igen, knske kan jag lägga dem i ljummet vatten så att de smälter pyttelite från kanterna och sedan frysa in dem igen snabbt?

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin

Måste tillägga att sambons släktingar var jätteoroliga för att Tyra inte kunde hålla upp huvudet till 2 månaders kontrollen - men doktorn la ned henne och höll i benen och då kunde hon hålla upp huvudet jättemycket

• Smurfan 81

Kevin höll inte heller huvudet på 2 månaderskollen! Han tyckte inte om att ligga på mage. Han har fått ligga på mage tills han tröttnar, och nu håller han huvudet jättestadigt, men det är fortfarande tråkigt att ligga på mage en längre tid (alltså längre än han orkar hålla huvudet uppe). Visst ska man låta dem ligga på mage för att träna nacken, men att stirra sig blind på 1 timme om dagen tycker jag är löjligt!

• Anna Lw

Håller med er allihop!!
    Emma kunde inte hålla huvudet jättestadigt på 2-mån kollen, men läkarn sa inget särsklit om det.

Men måste bara säga en sak när det har med krypningen att göra...
    Det är jättebra för barn att lära sej krypa, det får hjärnhalvorna att arbeta vilket är jättebra för motoriken i framtiden. Finns även studier på att många barn som har dyslexi inte har krypit. Men nu menar jag absolut inte att alla som inte kryper får dyslexi och absolut inte att man ska tvinga fram krypning.
    Allt får komma i sin takt, men att lära sej krypa är jättebra!!

--*?♥ Emma 24 juni 2006 ♥?*--
  • jagosa43

ang infrýst bröst mjölk jag frös in i såna ispåsar som blir som små bubblor funkade superbra bara att trycka ut önskad mängd
    har för mig att fyra bubblor var ca 100ml superbra! var det iaf!

ang krypningen så hassade chris fram på rumpan hon är i dag sju år och väldigt kreativ
    så det är nog som i övriga disskussioner att alla barn är olika!

Chris-99 Cornelius-06
  • Oktober2006

philmKarin: Jag använder en vanlig matkniv och kör runt kuberna, det går jättelätt att få upp dem så.

Det gick lite si och så för Olivia att hålla uppe huvudet på kontrollen, men annars såg allt bra ut och det känns ju som huvudsaken Men vi ska väl se till att lägga henne på magen lite oftare eftersom det är till nytta för dem i längden. Men visst känner man sig grym?!

• Oktober2006

Förresten, är det någon på tråden som tränar på SATS? Har haft mitt kort fryst, men nu har det "tinat" så jag ska försöka pallra mig iväg på några pass.
    Började fundera på hur sjutton man gör med träningskläder, finns det amnings-sportbehåar, tro...? Har ni några tips?

• glennglenn

Jag lade Elsa på magen igår och hjälp vad stackarn kämpade! Hon blev rätt arg faktiskt. Hon lyfter huvudet några cm i alla fall. Men som ni redan sagt. Det där är ju egentligen inte viktigt eftersom barn är olika. Ibland verkar det som om det blir en tävling för vissa hur mycket barnen kan på de där kontrollerna.

philmKarin: Jag brukar hälla ljummet vatten så att isbitarna lossnar lättare. Man kan ta hela formen samtidigt och styckfrysa tärningarna i små plastpåsar så behöver man åtminstone bara tina en gång. Tror inte att det är någon fara så länge man inte tinar mer än så.

Oktober2006: Här är en till som vill börja komma i form igen. Nu har jag inte mer mjölk än att det funkar med vanlig sportbehå. Den trycker in vårtorna så att mjölken inte sipprar ut. Idag har jag promenerat och gjort övningar med pilatesbollen framför Elsa som fick titta på och på så sätt få underhållning. Vi kan ju peppa varandra´, tänkte jag! Jag vill ha tillbaka min gamla hållning som jag tappat under graviditeten så jag behöver stärka mage och rygg. Dessutom vill jag komma i alla mina gamla byxor och jeans för det blir väldans dyrt att köpa allt nytt.
    Kör hårt!

• Ica77

Hej

Oktober 2006 och alla andra om träning

Var på Sats idag på deras Babypass. Tufft men kul. Sonen är ju 6 månader och hade minst lika kul som jag. Han skrattade åt mitt "skuttande" på stepp-brädan. Hur bra som helst. Sedan var det armhövningar (på knäna) och dessa gjorde man liksom över barnet som en lek. Vi var bara 5 idag och det verkar som det alldrig brukar vara mer än ca 8. Det är i alla fall på torsdagar kl 11 på Sats vid Ica Stop.

• philmKarin

Tack för tipsen om bröstmjölkstärningarna - ska pröva imorgon!

Nu har vi lagt Tyra och hon var störtvaken när jag lade ned henne i vaggan men efter att jag pratat lite med henne i mörkret och hon fått hålla lite i mina fingrar så har hon nu somnat - Jag är så stolt! Hon är världens bästa bebis!

Det där med SATS låter roligt jag ska nog pallra mig dit nästa torsdag då! Har för mig att man kan betala per träningsgång? Man brukar ju få göra det iallafall - men jag hittar ingen info på hemsidan Fundersam.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2