• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • annso84

när jag och min man var på inflyttnings fest förr förra lördagen så var farmor barnvakt.
    det var första festen vi varit på tillsammans utan barn sen hon föddes och min man brukar inte tycka sånt är roligt men både han och jag tyckte det var jätte kul.
    Men så ringer farmor kl 11 på kvällen och säger att miranda vaknat och somnat om vart annat hela kvällen och skrikigt och skrikigt, så det var bara att åka hem! Barnen går ju alltid först Flört Men sen när vi kom hem så sov hon och det gjorde hon sen hela natten utan att vakna en endaste gång.. hon var nog helt slut stackarn.
    Men men.. det är ju sååå typiskt Skrattande

• Smurfan 81

Kevin vände sig precis från rygg till mage!!!
    Jag missade första gången... Vände mig om och helt plötsligt låg han på mage! Men sen fick jag se, först var högerarmen ivägen, men sen slängde han över vänsterarmen och tog tag i fårskinnsfällen och drog sig runt! Nu har han vänt sig 4 gånger i rad!!! Stolt mamma!

• Sieva
    glennglenn - Känns det bra för Er så låt farmor & farfar vara barnvakt.  STRUNTA i festtjejen, vad vet hon?  Detta är väldigt kulturelt.  Jag tror inte att det är så vanligt i sverige att vara ifrån småbarn så länge, men det är INGET fel med Ert upplägg!  Ni skall få se att Ni överlever allihop

Lille Z börjar upptäcka sina händer, så roligt!  Hon älskar sin Liberogroda, och kan slå den när den hänger i barnvagnen.  Mjuka täcken gillar hon också att hålla i, så klart!  Men snart kommer hon nog upptäcka att hon kan hålla i mammas hår...

Välkomna alla nya förresten!  Så många det har blivit i tråden.  Leta gärna fram vår gamla lista och lägg till Era uppgifter!

Min mammagrupp kommer inte att börja förrän i januari, lite trist.  Det blir då för barn födda oktober-december 2006, vilket känns som en ganska bred period när de är så små.  Men men, det blir nog bra!

Nattis!
  • jagosa43

Morron alla!

Välkommen alla nya

Chris-99 Cornelius-06
  • Anna Lw

Godmorgon!!!

Idag hade vi sovmorron till kl9, det va riktigt skönt!!!
    Kan behövas, måste röja på balkongen idag, det ska komma hit en kille o mäta för inglasning...
    Sen ska vi iväg på mammagrupp på BVC, men idag är vi lata och tar bilen!! hehe...

--*?♥ Emma 24 juni 2006 ♥?*--
  • glennglenn

Sieva: Skönt att höra att det är kulturellt. Det tror jag också nu när jag tänker efter. Vi vägrar isolera oss och bli supertråkiga bara för att vi fått barn. Så länge vi orkar och Elsa mår bra så vill vi försöka leva ungefär som vi gjorde innan (eller åtminstone så likt som möjligt).

• Trollet Tott

Hej!

I em ska vi, jag och Alva ge oss iväg till IKEA, håll tummarna för att vi överlever alla andra som oxå ska dit samt att min söta lilla dotter kommer att tycka det är lika roligt som jag.

• Trollet Tott

Glennglenn: Roligt att höra att Thomas uppskattade Hilmas vistelse hos er, hon hälsar tillbaks att ert hrm är nästan lika bra som sitt egna! : )

• EmiliaG

Välkomna alla nya!

glennglenn -  Jag tror att ofta är det nog vi förädrar som är mer oroade av att lämna våra barn till barnvakt... men ofta har de små det bättre hos barnvakten än att flänga med oss runt överallt. Mamma och pappa har fler agånger varit barnvakt åt Mikael då jag vet att de tar superbra hand om honom och gossar och gullar för fullt med honom. Han får urpumpade mjölk eller ersättning i flaska om de är barnvakt över någon måltid...  Var t.ex. och åt middag på resturang med maken och en kompis i lördagskväll för att fira kompisens och min födelsedag... Gick jätte bra. Mamma sa att de gärna kunde ha Mikael över natten om vi hade velat, men vi var hemma ganska tidigt så mina föräldrar skjutsade istället över Mikael till oss. Av egoistisk tanke har jag kännt att det är lite tidigt att låta dem ha honom nattetid också - man tror ju alltid att han har det absolut absolut bäst med oss.... men jag vet att både Mikael och de skulle klara en övernattning galant egentligen!
    Så nyårsfest låte rtrevligt tycker jag... och farmor och farfar får en oförglömlig nyår de med!

smurfan - Visst går det fort frammåt! Mikael tycker det är jätte kul att vända sig och hålla på att trixa. Idag såg jag första indikationerna på riktiga krypförsök då han sköt upp rumpan i luften och drog in benen under sig m.m. Spänannde!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2