• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Oktober2006

Ica77: Ja, det var SATS Baby jag hade tänkt börja med, men det låter ju jobbigt! Trodde att det skulle vara så där lagom lugnt och stilla att börja med Ska försöka komma iväg på torsdag, så får vi se. Men åter till frågan om träningskläder: Hur sjutton gör man om den lilla blir stormhungrig mitt i alltihopa? Sportbehåar sitter ju liksom åt rätt bra, hur göra om man behöver amma? Är det bara att släpa iväg sig till omklädningsrummet och slita av sig på överkroppen då, tro? Helt nya funderingar som dyker upp... Någon som har något tips?

• jagosa43

glennglenn
    du var säkert skit snygg i din kläning,va skönt att du hittade en som funkar!

sen det där med att släppa... mmm det är ju riktigt svårt i början iaf med första tyckte jag!
    men när man väl kom ut och igång såååå fanns ju oron där men det var ändå okej...

amma-sportbh... knivigt sportbh:n sitter ju som ett extra skin.... tyvärr ingaa tips där mer än att försöka fylla bebben tok mycke innan och ha en flaska med!
    lite knöligt att åla sig ur sportisen skulle nog jag tycka

Chris-99 Cornelius-06
  • Ica77

Hej

På Sats baby gyma satte sig mammorna och ammade mitt under träningspasset. Ingen fara alls. Träningskläder. Ibörjan körde jag med den bästa amningsbh jag hade. OKEJ fick väl tvätta den en extra gång men det var det värt för att vara skönt. Ilägg ifall det skulle komma något men det gjorde det sällan, försökte amma innan även om sonen ingte var jätte hungrig. T-shirt och ett bar slappa träningsbyxor (mannens). Tyvkte det var skönt att komma iväg och i alla fall känna sig nyttig. Första gången gick jag mest på stället och gjorde sidorörelser, ett steg och sidan och tillbaka. Men jag var ju på gympa i alla fall.

• EmiliaG

Behöver ni inte använda ilägg längre?? Mikael är ju 4mån nu och det läcker som skjutton ibland, speciellt sympatiläckage i samband med amning. Har jag ej skydd då så blir hela bh+tröjan genom blöt.
    Så trött på dessa ilägg och alltid behöva ha topp/bh på sig när jag sover... när ska det upphöra? Upphör väl samtidigt som jag slutar amma i vår kan jag tänka mig.

• Anna Lw

Jag är såååå trött på att behöva sova i bh!!!
    Efter 5,5 månad har jag tröttnat, men jag måste ju... annars är det dyblött i sängen på morronen...  :-P

--*?♥ Emma 24 juni 2006 ♥?*--
  • annso84

jag läckte under hela 7 månader medans jag ammade miranda. fick ha ilägg ända tills jag slutade amma.
    tips: jag sov alltid naken! lägg ett froteunderlägg under lakanet så blir det bra.. behöver bara byta lakan lite oftare men det är det värt.. man måste ju lufta tuttarna också

• philmKarin

Ett annat sovtips - Jag sover med en handduk på bröstet och den suger upp överflödig mjölk och dessutom är det lite varmt och gosigt . Fick det tipset från en annan tråd här på FL...
    Har även fått tips om 2 st bra amningsinlägg:
     1. Lilypads - silikonliknande tunna som man bara sköljer av ibland och kan använda hur många gånger som helst i princip.
    2. Thermobaby - som väldigt många rekomenderar och som skall finnas på babyland (fast expediten i arninge hade aldrig hört talas om märket

Ingen här som prövat någondera förresten?

Imorgon ska vi förmodligen lämn Tyra till svärföräldrarna när vi ska på julbordet - skitläskigt!!!!Förvånad

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin

...och angående sportbehåar så sov jag med sportbehå på första tiden och nu har ju jag inte storlek large direkt men det gick bra att "lyfta" på den när jag skulle amma på natten.

• philmKarin

Försökte mig också på några julkort... Tyra var inte riktigt på humör
    Om jag inte orkar/hinner göra om dem så blir det nog denna bild som går til pressarna:

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2