• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Trollet Tott

Hej Hej!
    Blev oxå tipsad om detta forum av en "mammakompis" (glennglenn). Jag måste erkänna att jag är ganska värdelös när det kommer till julpyssel och stök. Har fått upp lite ljus men mer än så får vi se om det blir. Bakning och dyligt är överkurs för mig så vi får se till att bli bortbjudna hos alla släktingar istället. Tycker det här med julen kan bli lite halvhysteriskt ibland. Framför allt när både jag och sambon har skillda föräldrar. Det bli liksom ingen avkoppling att bara flyga runt för mycket heller. Någon som har något bra tips, hur man får dagarna att räcka till när alla släktingar drar i en?!
    Vilket hemskt väder vi har, hoppas på lite kyla och snö till julen.

• Bettiz Angel

välkommen alla nya Skrattande

TROLLET TOTT: mina föräldrar är oxå skilda, så vi sa till alla att de som ville fira jul med oss fick komma hem till oss för vi orkar inte åka runt..

så vi ska ha knytis här hemma, jätte skönt, bra o tryggt för Freja oxå.

LUNDELUS o SIEVA: jätte söta kort Flört

GLENNGLENN & TROLLET TOTT: vi ses på fredag, ska bli spännande o se vad det är för människor i våran mammagrupp Räcka ut tungan

Mamma till prinsessan Freja 060924
  • glennglenn

Försökte julpynta men för att komma i julstämning så försökte jag leta rätt på favoritjulskivan Ainbusk Singers Jul på Gotland. Hittade den inte och under tiden började världens socialaste bebis gallskrika för att hon inte såg mig så vi hamnade här i stället.

Bettiz: Ja, det ska bli kul på fredag.

Trollet Tott: Försök inte! Jag har nog sett ljusstaken i ert fönster! :) För bakverk får du komma till mig så det gör ju ingenting.

• Anna Lw

Bettiz: Vi bestämde oxå så, att de som vill fira jul med oss får komma hit så vi slipper åka runt, blir knyttis här oxå!!

Ska försöka vara lite ambitiös nån dag och göra köttbullar!!

--*?♥ Emma 24 juni 2006 ♥?*--
  • Smurfan 81

Vilka fina bilder Lundelus och Sieva!!!

Välkomna hit alla nya! Jag går också i samma mammagrupp som Oktober2006 mfl, så vi lär ju ses på fredag.

Nu har vi precis kommit hem från Sandhamn. Helt slut! Det går ju ingen bår från vår brygga på vardagarna under vinter halvåret så vi var tvugna att gå till byn. Det tar ca 30 minuter utan packning att gå, och nu bar jag ju på Kevin också eftersom vi inte tar med barnvagn när vi åker dit (vi har en stående där). 8,5 är tungt att b ära på så länge... Men nu är vi i alla fall hemma.

Hörrni tjejer, det är bara 2 veckor till julafton, hur gick det till??? Vi har inte julpyntat än, inte ens tagit upp adventsljusstaken! Usch på oss! Ska göra det på onsdag tror jag, för imorgon är jag borta hela dan så då hinner vi inte.

• Oktober2006

Kul att ni hittat hit, Vargkvinnan och Trollet Tott!
    Usch, prata inte om julstök... Min ambitionsnivå sträcker sig just nu till att plocka upp adventsstjärnorna, sen får det nog räcka, tror jag. Julgran ska vi såklart ha, så småningom. Som glutenintolerant brukar jag "vara tvungen" att köpa egna lussebullar, men i år hittade jag glutenfria lussebullar i frysdisken! Perfekt, nu behöver jag inte baka heller
    På lördag har vi bokat in oss på julbord, men eftersom Olivia fortfarande är si och så när det gäller flaskan så har våra jättesnälla barnvakter gått med på att klara av lite julhandling med henne i barnvagn så att vi får äta i lugn och ro. Vad skulle man göra utan sina vänner???
    Förresten, gå gärna in i mitt bildgalleri och kolla in de nya bilderna jag tog när vår lilla sötnos tog ett bad med sin pappa igår. Jag är väl lite partisk (nehej då... ) men hon är såååååå söööööööt!!!

• glennglenn

Oktober 2006: Vilka snälla vänner! Perfekt ju!

Så ni har också mammagruppträff på fredag. Men Trollet, Bettiz och jag går i Åkersberga så det är nog inte samma. Det är vår första träff. Ska bli kul faktiskt! Vi andra får ses på fikaträff snart igen!

Jag har i alla fall fått upp lite julpynt nu! Nästa vecka hänger vi upp lite mer och klär julgran eftersom vi ska ha 30-årsfest för sambon den 21 december och sedan ska fira jul hemma.

• annso84

glennglenn: om festproblemet! Eftersom hon inte verkade vara så pigg på att vara på festen i lördags så kanske det är bäst att låta någon vara barnvakt.

Jag har samma problem med min tjej och så har hon alltid varit, att hon behöver lugn och ro. När vi var på fest med henne så blir hon jätteuppjagad av alla människor och allt oljud och hon blir hysterisk. Det är inte värt det! tyckte så synd om henne så vi fick åka hem.
    Det blir så mycket intryck att det blir för mycket för dom små liven. Barn och fest hör inte riktigt ihop Flört

• glennglenn

Ja, Annso. Det är lite så vi resonerar också. Hon kan kanske vara med oss på dagen och sedan bli hämtad av farmor och farfar lite senare. De vill verkligen vara barnvakt och vi vill verkligen att de ska vara det, men man undrar ju om man gör fel. Fick en sylig kommentar av en tjej på festen så därför undrade jag var ni tyckte. Tror dock inte att hon hade några egna barn. Vi sa att eftersom hon var som hon var i lördags så ska vi nog inte ta med henne på nyår och då sa hon att "Men hon är väl ändå för liten för att lämnas bort". Nej, jag bryr mig inte men jag ville bara kolla med er hur ni tänker.

• annso84

ja! bry dig inte om henne! det är ju upp till dig och pappan hur ni vill göra. om dom gärna vill vara barnvakt och ni vill att dom ska vara det så tycker jag det är jättebra ju. kommer inte ihåg hur gammal ert barn var men det spelar nog ingen större roll om hon ändå tar flaskan. passa på för sen kommer det inte gå så lätt då hon blir mammig och så!
    gör så som ni tycker känns bäst för er och ert barn.
    det var ju bra om ni kunde ha henne på dagen och att dom hämtar henne sen.
    Ni kanske kan åka hem eller ta taxi om det skulle vara nått problem!?

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2