• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Sieva

Jag vill också komma i form igen men gympa är inte lätt när man inte har magmuskler...  Köpte byxor idag tre storlekar mer än vad jag hade för ett år sedan, höö!  De var på rea och jag behövde verkligen något förutom mina gravidkläder, men jag hoppas att de snart är för stora

Zoe kan hålla huvudet riktigt bra när man håller i henne, men hon kämpar (och blir arg) om man lägger henne på magen på golvet.  Men, det kommer med tid, som Ni säger!  Annars så var två månaders kontrollen ganska ospännande.

• Smurfan 81

Nu ska vi åka till Sandhamn!!! Wohooo!!!
    Imorgon blir det heldag i hotellets spa-avdelning (låter fint men det är egentligen bara en bassäng och en bar...) och sen blir det julbord!!! Åker hem på måndag först eftersom Christoffer inte börjasr jobba förren måndagkväll. Sååååå skönt ska det bli!

• Fjädersten

Hejsan.. mycket snack om två månaders kollen.. Robin kunde hålla upp huvudet bra, men han har å andra sidan alltid tyckt om att ligga på mage. :)

Hur mår era små knoddar? Min lilla kille har blivit tokförkyld. Snorar, hostar, nyser och kräks slem.. så vi får se om han får vaccineras på måndag. Har fått för mig att jag hört någonstans att dem inte gärna gör det om bebisen är sjuk?
    Hoppas era små klarat sig från den tråkiga förkylningen som verkar gå.

• Smurfan 81

Fjädersten
    Det stämmer, de ska ine vaccineras om de är sjuka. Kevin har varit förkyld 2 gånger sen han föddes, men nu sista veckorna har han klarat sig. Hoppas Robin kryar på sig snart!

Bara 1 timme tills vi åker! Känns nästan som vi ska på semester...

• philmKarin

Smurfan - gud va avundsjuk jag blir!!!

Ska iof på julbord på hasselbacken på skansen - inte helt fel det heller! Tycker ni förresten att vi kan ta med Tyra? Hela familjen är välkommen... Ska Kevin vara med på erat julbord smurfan? (Eller får han stanna på rummet )

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Smurfan 81

Vi har inget rum, vi har landställe på Sandhamn. Han ska vara med på julbordet! Jag tar med hans uppblåsbara ryggstöd så kan han sitta i en barnstol. Sen får han mjölk i flaska så mamma kan ta ett glas vin!

• EmiliaG

Mikael var på julbord den 2 dec i Linköping... gick superbra, men han ville inte sitta i deras barnstol. Men sitta i mammas/pappas knä funkade kanon det med!

• glennglenn

Sieva: Investera i en pilatesboll. Jag har övat upp magmusklerna genom promenader och att bara sitta och balansera på bollen. Igår kunde jag göra riktiga situps men det tar ju ett tag när kroppen är helt ur form. Jag har mycket kvar men det känns motiverat att kunna göra vanliga situps även om jag bara orkar ca 15 åt gången.

Vad avundsjuk jag är på Smurfan! Vilken kanonhelg! Själv sitter jag i sängen med ett glas rödvin. Sambon har disco i vardagsrummet med Elsa. Det är lyxigt att bara få en stund för sig själv men vi hade just en liten dispyt om att jag är lite neurotisk och inte kan släppa ansvar. Så nu övar jag på det.
    Släpp släpp!

• glennglenn

Kan tillägga att vi var på bröllopsfest i lördags och syrran var barnvakt. Det gick superbra! Vad kul det var att få klä upp sig och gå ut själv och träffa en massa gamla vänner. Återigen, att få släppa ansvaret. :)

Ja, Bettiz och Jagosa jag hittade faktiskt till slut en klänning. En knallröd på min favoritaffär Twist&Tango. Midjan satt lite ovanför min egen och under var den lite klockad så tjockmagen döljdes bra, men mina nya bröst framhävdes. ;)

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2