• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Neline

Liveit1971: Björn Skift va lika bra tyckte jag

• Alderia

Jag har alltid tyckt att det låter som att Mick Jagger sjunger "Gustavio!" istället för "If you start me up"... Trodde som liten av den handlade om en kille som hette just Gustavio.

• zazla

Minns inte vilket band det var men det var nått skit i mitten på 90-talet som hade typ en hit och sedan var de gömda och glömda. Iallafall så skulle de framstå som väldans glammiga med glitterkläder och hela kittet. Så sjöng de: "We're going to eat pizza, we're gonna have a party osv osv" Och jag kunde liksom inte fatta vad som var så himla glammit med pizza! Tills jag fattade att de sjöng "we're going to IBIZA". Smart.

Och jag sjöng också "I want to live like cannibals" när det skulle vara "I want to live like animals". Med savage garden...

• riot

zazla- Åh. Vengaboys! Jag hade deras skiva. Det var måånga som undrade varför dom sjöng om pizza här med!

• zazla

riot: Jahaaaa. Ja men vad bra. Då behöver jag inte känna mig så dum då

• emzemz

Rerre: Hihihi! Bailando, oj vilken nostalgikick det blev nu!

"el silencio loco" Den galna tystnaden skulle det vara som de sjöng. Stavade säkert fel på andra ordet men

• Fantasiaz

kan ju berätta om mig själv.. som länge funderat på hur stenmark får ihop texten till 7 mila kliv...

"jag kan ta en lång stor strand till alla minnen vi haft"

jag har funderat å funderat .. å idag berätta ju en kompis att det var ett långt hårt straff...

å helt plötsligt faller texten samman .. haha galet knäpp man kan va ;)

• Bebis 2008

Två (!) kompisar till mig sjöng i gymnasiet "Stena Line, Stena Line" istället för "staying alive, staying alive" till Bee Gees gamla slagdänga.

• Carbonara

Det här var roligt...
    En kompis 5-åriga dotter: Vet du att Jesus heter kvist i efternamn mamma, så sjunger vi ju i tusen julejus

• Amine

Ska ägna lite tid åt denna tråd vad kul. Börjar berätta om systerdottern som sjunger "i ett hus i skogens slut" med texten "hjälp ack hjälp ack hjälp du mej, annars skjuter jägarn DEJ...!"

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!