• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • strawberryicecream

Haha! Hahahahaha! Kent, det går ju inte att tyda hälften av texterna när han bara mumlar. Filips salamandrar, hahahahaha!

• Sandys
    Clobberella skrev 2006-12-10 16:17:53 följande:
    En Kentlåt till: "Jag är nästan som du, och du som jag när du dansar"... en kompis till mig tyckte att han sjöng "Du sa miau när du dansar".Myckt bättre, eller hur?
    Det har jag ju inte ens tänkt på... så sjunger ju JAG!!!
  • Randig tjej

Jag trodde Kent sjöng; Filip och Amanda, Filip och amanda istället för "Vi blev som de andra". Tänkte att det måste ju vara sina barn han sjunger om. Hihihi

• Clobberella

Mrs lejon: haha, ja med det är ju i alla fall en bättre text en originalet så det är väl helt ok.

*verkligen inget Kent-fan*

"Vi blev som de andra" har jag också haft problem med, "Philipsson och andra" fick jag det till

• Ms Leia

Och jag har nog sjungit med, med texten: "Och du som lianer dansar Har aldrig träffat nån som duuuu"

♥♥ Ms Leia - gravid i v 20 med en liten tjej ♥♥
  • Kagi

Nästan lite tråkigt att hänvisa någon annanstans när ni har så mycket roliga exempel här. Men här är en sajt jag har skrattat åt många gånger. www.kissthisguy.com/

Den heter kissthisguy för att en vanlig felhörning är Jimi Hendrix "Purple Haze". I början sjunger han "'scuse me, while I kiss the sky", men många har trott att han sjunger "'scuse me, while I kiss this guy". Fast det finns de som tror att det är en avsiktlig förvirring: www.kissthisguy.com/jimi.php

• Nette

Johannaringer: Det är inte "hello africa" han sjunger utan "here we go again, here we go, go , go ner på stan å klubba sälar"!

• malin ulrika

Jag trodde Bryan Adams sjöng
    "I got my first real sex dream..."

Det var visst "six string" snarare...

• johannaringer

Nette

Joo.. det stämmer nog.. Var år och dar sen jag såg filmen. Men jag tror att det var "Hello Africa, skjut alla flickscouter" i alla fall. Hmm.. det kanske var två olika låtar han drev med?

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!