• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Danbala

Sådant här är roligt!

Jag måste erkänna att jag inte minns några specifika exempel på felhörningar jag själv har gjort. Jag minns att, men har förträngt vad, helt enkelt.

Har läst igenom tråden och ingenstans hittat någon länk till en jättesamling av sådana här historier: The Archive of Misheard Lyrics.

Det är ju mest engelska, men ändå!

[...fnord...]
  • Sandys

Jag vet fortfarande inte vad killen som sjöng 7 seconds med Neneh Cherry sjunger. Jag har hört att det faktiskt är engelska men jag sjunger alltid hittepå-franska:
    Bullo my self, bull masse... osv... svårt att skiva hittepå-franska

• Nervis

som barn var jag säker på att låt-texten som går: Born in the USA...osv Bruce Springsteen

egentligen gick: BARN i the USA (ganska rätt egentligen)

Kul tråd.

• gutegirl

" Å det är då som det stora vemodet rullar in, å från havet blåser isande gråkall vind.
    Han sjöng dock: Å det är då som det sora vemodet rullgardin... "

Är inte det Marie Berman och Lasse Welander på plattan "Full Hand"?

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Sockerkaka

" Å det är då som det stora vemodet rullar in, å från havet blåser isande gråkall vind.
    Han sjöng dock: Å det är då som det sora vemodet rullgardin... "

- Låten är väl Monica Thörnells "Vintersaga"?

• Neline

Mrs Lejon: Sjunger han på engelska???
    Nä... Det måste va franska väl?
    Nån som vet?
    7 secondslåten m Neneh Cherry och han som man inte kan stava namnet på

• cheetah

Vintersaga har nog gjorts av många, även Jerry Williams har gjort en version.

7 seconds - sjunger inte han på något afrikanskt språk har jag för mig? Men jag kan ha fel...

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!