• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • riot

Jag envisas med att sjunga prickigkeps trots att jag vet att dom sjunger truckerkeps! Det låter så ju!

• Jossi78

Asså jag trodde dom sjöng: Ta av dig din rutigkeps men oj så fel

Mamma till Ellen, Lova & Indra
  • seafree

Min sambo sjöng "åtta pudlar från Djursholm" istället för "hotta brudar från Djursholm"!!! (Magnus Uggla låt)

Jag tyckte att Mauro Scocco sjöng Kallskänk i låten Kallstjärna!

• Jossi78
    HAHAHA Åtta pudlar från Djursholm De va de roligaste jag hört!!
    Mamma till Ellen, Lova & Indra
  • Lindblomman

Inexana

Tack!! Har också alltid undrat vad aggrobetong är...

• Shoegal

seafree: Haha, sambon envisas med att sjunga "Åtta brudar" men pudlar var ju roligare!

• majakeno05

Vet fortfarande inte vad Kent sjukger i låten som jag inbillar mig heter "Där valsossen bor". Tror det är nåt fransk... Nån som vet?

• Alderia

När Svullo fick en hit med "För fet för ett fuck" var jag absolut inte gammal nog att veta vad ett fuck var, eller ens att ordet fanns. Jag sjöng glatt:

Jag är för fet för en frukt!

(Och tyckte otroligt synd om Svullo, för om man inte ens fick äta en frukt så måste man vara hemskt tjock...)

• Flyssel

En jobbarkompis var helt övertygad om att låten "Babylonsjukan" innehöll frasen "För jag har barn, bil och pulka"...

Egentligen var det väl "För jag har babylonsjukan", men hennes version var mycket roligare!

• Megalomania
    majakeno05 skrev 2006-12-04 17:04:51 följande:
    Vet fortfarande inte vad Kent sjukger i låten som jag inbillar mig heter "Där valsossen bor". Tror det är nåt fransk... Nån som vet?
    "Tellement loin de ce monde"
Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!