• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Neline

majakeno05: Jag trodde dom sjöng "den maldes i blod".. Men insåg rätt snabbt att det var nåt franskt

• MansonDust

Wonderchild låter som One dead child..

• adrenalin

ja tyckte dom sjöng

sommaren i city 1990 kommer du ihåg mig? minns du vad som hände? gud vilket elände när jag träffade dig!

Egentligen är ju det sista "minns du vad vi sa när jag träffade dig" eller nåt sånt.

inte en felhörning utan snarare jag som kom ihåg texten fel. det var när jag var liten.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • cheetah

Skrattar så tårarna sprutar åt "För fet för en frukt"! Både den och "Åtta pudlar från djursholm" borde faktiskt göras om med nya texter - mycket bättre än originalen!

Kom ihåg när jag läste om "The first cut is the deepest" i början av tråden att ett ex trodde att dom sjöng "The first cunt is the deepest". Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, jag var i alla fall inte hans första...

• FreeForAll

majakeno05: i kent låten trodde jag dom sjöng "en man och hans bror", sen var det en kompis som berättade för mig att dom faktiskt sjöng "där valrossen bor", precis som du. Jag tyckte att jaha det var väl så då och tänkte inte mer på det.

• slii

Gud, vilken härlig tråd!!!

När Modern Talking gjorde comeback på 90-talet med låten "your my heart, your my soul" så sjöng min underbara vän: Yamaha, yama soul". Inte lätt när man är fjorton!!!

Oh jag skrattar så åt inlägg 134...

• gutegirl
    seafree skrev 2006-12-04 16:44:31 följande:
    Min sambo sjöng "åtta pudlar från Djursholm" istället för "hotta brudar från Djursholm"!!! (Magnus Uggla låt)Jag tyckte att Mauro Scocco sjöng Kallskänk i låten Kallstjärna!
    Haha! Det är ju samma sak!!!
    Singel Bells, Singel Bells,Singel all the time *sjunger*
  • adrenalin

denna länk är ju känd, men det är en låt med nightwish som heter wishmaster. här kan man snacka om fel uppfattning om texten?
    ursäkta om det stör tråden lite
    ">

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Megalomania
    adrenalin skrev 2006-12-04 18:49:46 följande:
    denna länk är ju känd, men det är en låt med nightwish som heter wishmaster. här kan man snacka om fel uppfattning om texten? ursäkta om det stör tråden lite www.youtube.com/watch burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • CoMad

sjöng alltid "oh lord, wont you buy me an mercy dispence" till janis joplins, den där mercedes benz

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!