• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Heobaldia

oh ajg lyssande på den martin stenmark låten, det är svårt att höra vad han sjunger i refrengen... "för jag kommer inte hem i kväll, för en långkok stam..." undra vad en långkok stam är?

• Sandys

Sjumilakliv:

Jag kommer inte hem ikväll
    om jag känner mig själv
    Låt oss ta farväl
    av både hjärta och själ
    Jag kan ta ett långt hårt straff
    för alla drömmar vi haft

• Dollars matte

Många bud om Stenmarks Sjumilakliv Själv tycker jag mig höra att han ska "ta ett tåg nånstans", åtminstone liiiite logiskt, inbillar jag mig.

• Shoegal

Jag har "jag kan ta ett långt hårt straff, för alla stunder vi haft" och undrar hela tiden vad sjutton han (de) har gjort för att förtjäna ett långt hårt straff?!?

• lullans

Vilken underbart rolig tråd!!! Har fått många goda skratt!

Dottern kom hem innan lucia och sa att de skulle sjunga- Mina trådar, tyst det är i huset...(Midnatt råder). Tyckte det var lite söt!

• Broneya

Jag trodde Martin Stenmark sjöng "ta ett långt tåg fram"

• Clobberella

En felsjugning så här i juletid:
    I Bered en väg för Herran så går texten "Guds löften äro sanna", men vad MÅNGA sjunger är "Guds löften är osanna"... jag reagerar på det varje gång jag hör den....

• MrsNelson

undrar hur många som fortfarande inte hör rätt i basshunters låtar?

• Clobberella

MrsNelson: låtar? plural? Han har gjort mer än en alltså?

• MrsNelson

Clobberella
    haha! ja det har han! Har tyvärr en sambo som av någon mystisk anledning tycker att basshunter är bra.....
    Boten Anna är ju en, sen finns ju den där dom spelar dota, hörde en till idag fast det är inte han som sjunger, sen finns det en låt där dom sjunger om att dom är festfolk...alla är lika dåliga!

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!