• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Fru Kirta

Brian McFadden: Real to me

Jag hörde ett tag att han sjöng: Picnics in a garden and children they complain

Egentligen är det ju "children they can play"

• Fisoa

När jag var liten så söng jag mycket fel. Min syster brukade bli galen när jag försökte sjunga engelska fast jag inte hade lärt mig det än.
    Fast det roligaste var nog den gamla hockeydängan "Nu är det hockyfeber" eller vad den hette. I allafall så i refrängen så bokstaverar dom H. O. C. K. E. Y. HOCKEY
    Men jag mitt pucko sjöng H. O. C. K. det blir HOCKEY, tills syster brutalt sjöng i mitt öra H. O. C. K. det blir HOCK!!!

Ja jösses!

• Fraganzia

Har en felsjunging på lager som jag aldrig glömmer. Det var när det var fotbollsVM i USA och låten "När vi gräver guld i USA" Brorsans dotter sjöng högt och ljudligt den sången ofta...det som skulle vara "vill du följa med oss västerut" blev i hennes mun "vill du följa med oss in i en strut"

• Grädde

Tr. Jag har texten och han sjunger: walk a mile for you... (om inte någon tidigare svarat!

• Grädde

Förlåt Kagi menar jag inte TR! så fel det kan bli!

• Barbasnygg

min kompis son sjunger hard rock halle julia!

• Grädde

Jag vet att jag säkert får mycket pisk nu. Men hur kunde finnarna egentligen vinna melodifestivalen? Jag tycker det är så tråkigt att se att ett budskap kan få så mycket medhåll, även om det nu bara är på skämt. Jag förstår inte att skämta om sånt bara, helst inte när barnen sedan börjar sjunga det... lite tragiskt egentligen om man tänker efter...

• Grädde

Den här gammla 80-tals låten med refrängen: nothing gonna change my love for you.... sedan har vi alltid sjungit: you wannanna na na how much I love you!

Vad säger dom egentligen där?

• Barbasnygg

är det inte "do you wanna know how much I love you..? jag är inte säker..

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!