• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • solrosen83

höödö aell om ten kar vil koma me så läta ny a koma me tå tycker jag...

• Skogsduvan

Höni ni som lider åv åksjuka å har paka platsre langt fram i bussn, har ni åksjuketablettre som ni brukar ta tå ni rejser elde klarar ni åv i äntå? Jag sjölv lider fö tillfälli åv na konstit, ja mår ill å spyer varinda morn... Fundersam He holdi på i fleir viko nu, å ja våg int tro nameir et i sko e gai om ti lödan. He bruka faktist var bäter san ja har viri upp några tim å iti na smått heilatin. Men ja e no liti rädd et he kombe ti hald i se åtminstoni på tiiväiji. Nu funder ja tå på dömte åksjuketablettre, ha ni na erfarenheit åv ti? Ha lär ska va liti dåso å borta åv döm så er i na vits ti ta döm?

Mamma 24, Leona 1½
  • netti06

Skogsduvan: kan e va att do e gravid ...

• Skogsduvan

Netti06: Aj... ja kanske he sko kona vara he? Jamen tå byri ja fösta! He måst va teför som ja måst ha ipiknäppt byxona nästan heilatin jeret å...

Mamma 24, Leona 1½
  • netti06

Ni ska alla ha en trevlig resa....sko jän koma me...
    men karn vil int sköit na å int ha ja na mytchi extra penga!!

hoppas att int na mytchi sakre e slut tä...tå ni nu får köpt na åt er!!
  • Martea

Skogsduvan: åksjuketablette too ja i somas tå vi sko ut på "sjösjukehavet", å di var rikti bra. Int minns ja et ja sko e vaari na dåso helder åv döm. Men ja veit ju int hu di passar ihop me spyasi på morna...

• Herbina

Alltså ja har hört att man sku iställi för åksjuketabletter kona lägg ett plåster på "magaknappi".....ska he månne stäm?

• aell

Herbina - no funka he! Å int ha he na biverkninga helde, förutom et he kan va liti prackot ti få bort limi från plåstri åv maga tå san.

• hej hopp fallera

aell - e de så att han int vill sköt?

Ja, föresten, det är en Haldin&Rose buss ni ska se efter. Jag lägger en FL-skylt i fönstre så ni int tar mist

• rosen85

oj, oj.. he närmar se me stormsteg snart far vi..

Svar på tråden Öb-tråden-träffar