Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Nu har ja betala åt de Karttu...
Karttu, ho mang er obetala? Ja er bara nyfiken
Ja vejt noo åv ejn som var så intressera åv ikearejso vår, men jag tror int att ho vågar koma med oss .....he var min mamma....
Hej!Ja det är så att jag missar IKEA resan på lördag,tyvärr.Måste vara på jobb i helgen.Ända som e bra me hälgarbeiti er att man får meir betalt på söndaga.Ha så kul all ni såm far.
He ir 8 som int har betaala. 21 som har betaala alltså. Stzikka kontonumro åt sista idaa, så nu vejt all om e. He sku ju vara betaala imoro!!!!
nu ha ja betala. så tå va he undanstökat. hede, ja fundera en sak. tå man har visakort så har man ju en kreditgräns. vi ha just köpt ny dator (som vi får i sluti åv viko, jippiii) me visakorti å nu undrar ja va som händer ifall ja handlar för meir än va som e kvar på krediten tå vi er i haparanda? naan som veit? elä kan man från konto lägg in meir penga på krediten? int för att ja nu ha tänkt handil na mytchi, men man veit ju aldä. fast om visa electron funkar så ere int na panik alls, å he kom vi väl fram till att e gör, elä hu vart e?
ja, alltså, fö ti klargöra: efter datorköpi ere int så värst myki kvar åv kreditin, fö vi har lägsta gränsin (1000 eurosar) tå vi int har tänkt använd visafunktionin så ofta.
atten - Ja tror he gar int ti öveskrid...
aell: jamen, kollar di he tå tå man betalar? int ringer väl vanli visa opp som visa electron? nåja, int tänkt ja nu laga hede ti na problem, he var nu mest åv nyfikenheit ja sko vila veta.
Atten - ja tror int heldä att hadi gränsn gaar ti öveskriid , he sejr till på na vis i kassa tror ja .. sko minnas att e var så . Har int sjölv Visa men vi fick lär oss om hedee i skola ..
Men skogsfrun .. tror ja e var .. hadd jo viri tiid fö liiti mejr än en viko saan å tå funka e jo att betal me vanli finsk bankkorte , så månne int he gaa enno tå å ? Skåda några siidor länger bak tär o hadd skriiva om e ..