• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • Karttu

Nä, noo får du billi o rooli leksaakre från Ikea å, he ir noo ganska hejltäckand, men int har de ju föståss lika mytzi leksaakre som på Jala.

• Karttu

Nä, he funka int, men fa vidare ti "första sidan" o så ti "Barnens ikea" o "leksaksserier" så finns e ju na liiti. I katalogen finnsta ju int på langt när all produkte.

• Tegsta Joanna

Jag hör ti döm te som mår grömt rokot i bussn, så jag sku helst sita längst fram och om inte he gar så i na åv döm te tre fösta bänka i bussn - meme i Isak 2005.

• Herbina

Alltså om några åv oss far föst ti Jala, hur läng hamnar vi å bli tär, undra bara så att vi noo händar gaa på Ikea å isåfall?
    Jag tror int att vi böver vara så läng vid Jala, hur mang är i som mena se tii? tänkt om he e mang elde om he e bara ett fåtal...?
    Isåfall sku ju vara liti onödit ti fara tii?

• Herbina

Ja tänkt ifall he är bara jag som sku ha vila tii

• la Demoiselle Snorque

Inte för att jag ska åka med bussen men jag kommer mest troligt till IKEA! Antingen med mamma och moster eller med gubben (som helst av allt vill slippa)

Såå kanske vi syns där i vimlet

• hej hopp fallera

Ajajaj, vet int hu ja ska kuna koma me!!!

Hu ska ja klar av att sita i en Scania ända ti Happis??? Ojojoj..

Hu mång e de som mår rokot i bussen?

Jag, Pärtto och Tegsta Joanna...va de nå fler? (Skogsduvan räknar int vi me )

Svar på tråden Öb-tråden-träffar