• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • Herbina

Förr åtminstoni tå jag var lill så var ja rädd att få åksjuko, så he var alltjämt orolit om vi sku fara nastans me buss.....iallafall om vi var på färjo och he gunga, tå byrja jag spy.

• Jemi

Ojoj nu byri ja vaar nervös,he ska va så roolit!!

Byri ställ er isäng nu så ni komber er upp i tid imoro!

• Skogsduvan

Hhf: er i en Scania? Men he låter ju bra!! Tå ska ja no säkert klar åv i ganska bra...

Ja besluta me ida et ja tar int na Postafen helde... Ja har int fått så bra erfarenheit åv döm. Bland annat lillasystro min bruka ta döm förr tå ho for på rejsona, å ho sa et ho var int se sjölv på heila dan bakett! Å he vil int ja risker imoro. Ja stjicka just gubbi ti bode å handel allt va ja kan tänkas vila ha imoro morn, så ja märar ja sko hald illamående i styr me ti ita! Ja kombe no säkert ti si liti grå ut, men ni veit ju va i beror på!

Mamma 24, Leona 1½
  • Adrianna love

Nee Herbina vi e no flejr som ha meena oss ti Jala . Jag å vintervän åtminstoni , å tiina79 fråga jo om e i förrgår . Ere naan andär som e intressera åv e ?

No får vi no byri räkn ner tiimana .. 12 tiim till

• Trollens mamma

Om jag sko fara imoro och sko måst sita i bussen läng sko jag no lada upp me postafen.Var fort åksjuk,och nu tå vi var för 3 viko saan,tog ja postafen,tå vi for och tå vi sko taan,int visst jag åv naa biverkningar,och int mådd jag na rokot.

Bara ett tips!

• aell

... å pro no lägg et plåster på magaknappi! He låte fö sjukt, men he hjälper fö mang. Tå flicko vår va lill spyydd o alltjämt i biln, men san vi byrja lägg plåster så e int o spyydd en enda gang (ho e åtta år ny...). Vi fik tips om i på en föreläsning på et föräldramöte i dagis.

• Herbina

Jemi, jag sku noo fara å sova ifall jag sku få sömn....
    Men jag tror nog att he far ti bakett tolv ejtt fyri ja byri sova

Jag tror jag ska ta med ett plåster....nee vi har väl int naa tror jag just nu...
    kanski he sku hjälp för inbillning å....ja menar ifall jag byri inbill me att ja mår rokot

• Rhodhodendron

Ja siter dsän langt fram ja å... int måst ja siti längst fram men nating tä bakom...

Förr kona ja siti hu langt som helst utan ti må rokot men... int vejt ja... ja har vari nalejs pito me åldern...

• aell

He e jo bra tå vi bara upptar halva bussn så böv int nan sita langt bak...

• hallonmasken

Jag har no tänkt me en sväng ti Jala ja å...
    Ja har int na stjilna van ja siter fö ja ha alde viri åksjuk och ja har no reist en heil deil buss och bila hur langt som helst...

Svar på tråden Öb-tråden-träffar