• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • atten

jär er en till som instämmer i föregående talares (alltså plural) kommentarer. ha int skruva ihop naating än å steig opp elva . ja va no så tröitt igår tå ja kom heim så sänji sto högt i kurs!

• beibikär

Nu har vi skruvat å donat hela fömeddan! Allt e klappat å klart..fina möbler! Ronja ha plocka legobetona sin i mammutbyrån rej å provsiti stolana. Resten åv grejona sparar vi ti jul..utom min förvaringskorgställning, ho a ja no dunta ihop me en träbeta ja hitta i vedabärarn...vatå ivri ti fö ihop allt??

Va bra HejHopp at du hitta pärmi menn!

Nu ska ja mata päärona jär så har vi na kalas san ida å..me present från Happis, föstås

Ronjas och Jonatans mamma
  • Moniqua

Instämmer också i föregående kommentarer. He va no en jätterolig reiso! Stupa no i säng nästan strax ja kom heim å sovd ti halv 11...

• mimo80

Va kul att ni had bra reiso!!!

He va så kul för tå vi kom från krombi igår kväld så skåda ja in ti neste vi edsevö o va siir ja tå om int na ikea resenäre!!=)
    Vi tog en u sväng o körd förbi er tär..om nan såg en grå corolla mitt i allt,men ni höll på o tog era saker o föra ti bilen så knappast såg nan...
    Tå körd vi förbi bussstation å san tå ni steg åv tär.=)

• rosen85

oj, he no fleir som tyckt om hode reiso.. Måst no göras om! Å ja instämmer me te aade, utan reisleidare, busschafförn, å kartläsan sko int he a blivi ti naa.. Men å all aade som va mee.. He va rikti roolit..
    men nu ska ja fa sova igen.. kom hejm eitt inatt, å sko ti jobb ti 7 imåris, så man e lixom liti pigg nu kan ja seij.. men no gick he o bra äntå.. Meen.. nu ska ja ga å viil en stånd..!!
    Go´natt..

• konvaljen

gomorron gottfolk!!

Ha ni fått sova na nö tå baket reiso? ja fick int sova he bästa men naliiti åtminstoni, allt e jo heimåt!!!
    STORT TACK till beibikär dö va super som reseledar o STORT TACK till chaffisen o kartläsan, ni va super o laga så vi fick en reiso som vi kombe ti minnas läng. Tusen tack ti allihop!!!!

• veera

Kul va i ti va på reiso å tid sku ja ha kuna lämm... Båne ha int sovd na igen å mjölkmaskin funkar int na i föusi så gubbi ha hinda va ti Purmo efte reservdeila å nu er a me elmontorn i föusi å fösöka hitt feili. He va vår ledi daga he.... 

Tackar fö trevli sälskap på reiso!

• ANWA

Ja, tack tack... int vejt ja va man ska sej!! He sko int a kona bli na betär en reiso!!

Vi tar i pånytt ti våre!

• Rhodhodendron

TACK allihop för en brain reiso!!!

He lämnar såte tå ja tänker på i...

• Herbina

Jag vill tack för en rolig resa jag å....he var så kul!

Svar på tråden Öb-tråden-träffar