• Lantismamman75an

Varför inga tuffa kläder till flickor?

Min dotter är tre år fyllda. Hon älskar Nalle Puh MEN hon älskar oxå Spindelmannen!! När jag var på Lindex igår så fanns det en tuff spindelmanpyamas-som hängde på pojkavdelningen...Tyvärr fanns det inte i hennes storlek, ananrs hade jag köpt den. Däremot fanns det spindelmannen-kalsonger-men inga trosor med spindelmannen Varför är det så här sjukt?? Kan inte tjejer oxå få tycka om samma saker som pojkarna och tvärtom då. Blev så förbanand igår!!

• Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?
  • nattuggla

Ja e sjutton glad att det inte finns spindelmannen på flickkläder...tål inte honom...vet inte riktigt varför. Men skulle aldrig köpa Barbie kläder heller!

• LaFontaine

alltomfiske: Mina kunder letar uppenbart efter färg och bryr sig inte om vilken sida kläderna hänger på. Korkade vet jag inte om jag tycker de är, snarast så pass öppna att de skiter fullständigt i var de hänger. Jag tvingar inte en pojkmamma att köpa den blåa bodyn, hon får gärna ta den gröna, gula, röda, oranga eller randiga.

• alltomfiske

iseika: ja men om kunderna skiter fullständigt i var kläderna hänger, varför delas kläderna då upp i två olika avdelningar? Eller det kanske inte är så där du jobbar? I så fall vill jag gärna veta vilken affär det är, för jag har aldrig sett någon vanlig affärskedja med barnkläder som inte är uppdelade enligt kön. För det är ju det som är onödigt: om ingen av kunderna bryr sig om affären har tänkt att plagget ska till en tjej eller en kille, varför inte bara sortera efter storlek direkt?

• Mary Cherry
    alltomfiske skrev 2006-11-30 22:50:41 följande:
     Och tillverkarna hade kunnat börja tillverka kläder som faktiskt är 74 i storlek oberoende av färgen på plagget, tänk vilken rationalisering det skulle innebära.
    Jag var på h&m härom veckan för att köpa bodys. Min dotter är lång men rätt smal så bodys som är lagom långa tenderar att bli väldigt breda. Hur som helst, jag hittade bodysar, 2-pack, i rätt storlek, en förpackning petrol+brun och en rosa+vit. Jag tyckte dom såg rätt breda ut och när jag började mäta visar det sig att den bruna och den petrolfärgade är bredare än både den vita och den rosa. Varför kan inte stl. 68 vara stl. 68 oavsett färg eller vilket kön de menar ska ha dem? För naturligtvis stod det baby boy respektive baby girl på kvittot.
  • LaFontaine

alltomfiske: Den typen av frågor får du gärna ta högre upp i företagen. Det är inte butikerna i kedjor som bestämer detta, det görs högre upp.

• MrsQ

Ja det skulle vara skönt om det fanns en rosa hörna, en orange hörna osv så kan ju de självklara tjejkläderna hänga bland de rosa och skjortan till killen och så hänga där...
    Skulle nog vara lättare för de med barn nära i åldrarna.
    Att se direkt på båda barnen...

• alltomfiske

iseika: jag vet. Blev bara intresserad av vad era nöjda kunder komemr fram och säger. Får det inte att gå ihop att de å ena sidan är supernöjda med hur kläderna hänger och är uppdelade, men å andra sidan fattar helt självständiga beslut om vem som ska ha kläderna och det beror inte på var kläderna hänger... Men sen styrs ändå utbudet av efterfrågan? Hur skall man då veta vad efterfrågan är? Det verkar skumt det hela. Men jag ska ta upp det nån annanstans.

• nattuggla

Tänkte bara tillägga att jag hittar alltid tuffa kläder till mina döttrar...MEN jag tycker INTE till exempel spindelmannetröjorna är tuffa (och liknande tryck på tröjorna) tycker bara dom e fåniga...

• LaFontaine

alltomfiske: Huruvida de är supernöjda eller inte kan jag tyvärr inte svara på då min förmåga att läsa andras tankar är ganska låg. Jag kan bara svara för de kommentarer jag fått vilka ofta handlar om hur lätt det är att hitta eller att sortimentet är bra. Ibland inkommer frågor och önskningar om sortimentet. Dock inga om upplägget av butiken.

• Björnes Magasin

Man får väl köpa kallsonger till sina flickor då, som gillar Spindelmannen? och barbie kläder till en kille om han vill ha det...Min son har en röd pippi tröja-figursydd, som tydligen är för flickor, men vad gör det honom. Andra verkar ha problem med det, men inte han och i och med det ínte jag heller...
    Den där Bamsepyjamasen är jättefin på killar!!!!

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?