mettafåren
Jag kollade länkarna, men jag vill ha konkreta bevis. Och det får varken du eller jag under våran livstid, tyvärr.
Det finns rapporter som visar motsatsen också, men jag vet inte vart jag ska snoka reda på dom nu, och det intresserar mig inte det minsta. Ord mot ord, tills vi verkligen VET hur det skulle bli.
Sen, som sagt: Jag är liberal.
Jag vill inte ha en storebror som hindrar människor från att dricka genom monopol. Jag vill att varje vuxen människa ska få valmöjligheten.
Jag ska utveckla det med politiken.
Det är roligt att du TROR att det inte har med saken att göra, självklart har det ju det.
Jag har tagit det här 100 gånger i olika trådar här på FL, så ni som tycker att jag upprepar mig får ju ursäkta.
Sverige har vart rött i 100 år. Det sossarna lyckats absolut bäst med under dessa 100 år är att toalt idiotförklara sin befolkning, och befolkningen har låtit sig idiotförklaras.
När man frågar Svenskarna idag om spritmonopolet ska få finnas kvar, så svarar många ja. Och lägger till "VI skulle inte klara av att ha det som resten av världen."
Är det en personlig åsikt, eller är det något vi fått lära oss i 100 år?
Ja, vad tror du själv?
VARFÖR skulle vi inte klara av det?
Varför får vi inte chansen?
Varför tittade resten av världen på 10 tevekanaler och Svenskarna bara två?
För att tekniken inte nåt till Sverige?
Eller för att vi hade en regering som förklarade att vi inte klarade av det resten av världen fick ta del av.
Vi FANN oss i det?!
Hjärntvätt, yes indeed. Det är precis vad det handlar om.
Nu sitter vi på rumpan och tackar storebror för att vi måste handla spriten under kontrollerade former, av storebror själv.
Fan, tänker inte folk ett jävla dugg? Jag blir matt.