"Vaniljsocker: För att jag är ung?? Jag dricker knappt nån alkohol, Har dessutom tre barn och mycket erfarenhet av livet. Detta har jag varit i diskusion med en framgångsfull storföretag som är många år äldre mig som vet vad han pratar om, mycket påläst.
Så du kan sluta klappa mig på huvudet, din översittare."
Vanilj: För att du är ung? När har jag nämnt din ålder? Jag skrev att jag tyckte så när jag var mycket yngre, vilket alltså inte betyder 24 utan snarare 16-17 år, alltså syftade jag inte till din ålder utan till min egen, menade även att jag var mindre klok då, har inte skrivit en rad om hur klok du är. Och allt detta är baserat på mina erfarenheter, inte på någon annans. Missförstå mig rätt nu, men jag skulle inte säga att 24 är ungt.
Jag tvivlar inte på att du har mycket erfarenhet av livet, men det är du inte ensam om att ha, uppenbarligen har vi dock väldigt olika erfarenheter. Att du har diskuterat alkoholpolitik med en storföretagare är inte något som imponerar på mig eller som gör att jag tycker att dina argument äger mer legitimitet. Jag har på nära håll tyvärr fått uppleva alkoholism och det är dessa erfarenheter, bland annat, som gör att jag inte vill se ett avskaffande av monopolet eller sänkning av alkoholskatten.
Så, vad är det nu som är översitteri? Jag skriver om mina egna erfarenheter och mina egna tidigare åsikter, åsikter som jag en gång har delat med dig, men som jag inte längre delar. Alla har vi väl rätt att ändra åsikter och tala om att vi har gjort det utan att bli kallade för översittare?