• Vanilj

Avskaffa systembolaget!!

Varför ska vi ha systembolag och varför kan inte panodil få säljas på tex maxi!! Vad spelar det för roll! Allt handlar om pengar, inte att dem bryr sig om våran hälsa, jag tycker man ska kunna sälja spirt,öl och vin i affärer och även ha receptfria medeciner det funkar ju i det flesta länder så varför inte här. Dem vill bestämma för mycket om hur man ska leva!! Dem vill bara ha alla pengarna!!

Retligt, jag vill bestämma själv var jag ska köpa mina bira,panodil eller Martini Asti!!

• Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!
  • Mamma till Wilma

Håller med ja med!!! Va skönt det hade vart o slippa gå till en massa olika affärer. Slippa det där apoteket. För att inte tala om Systemet. Suck!

• miLLus

ja visst är det synd, det ska vara lättare för små barn att få tag i alkohol. på tok för få barn blir misshandlade och sexuellt utnyttjade i dagsläget. *ironi*

• LaFontaine

Ja, det är jäkligt trist om man får influensan med tillhörande feber och huvudvärk en lördag 14.05. Då stänger nämligen alla apotek runt mig och öppnar igen måndag morgon. Skoj, skoj...

• Vanilj

Millus: Ja och alla småbarn har ju även så lätt att köpa cigg och mellan öl.. *ironi*

• Vanilj

iseika_ exakt!! Det gäller att alltid ha värktabbletter i lager

• LaFontaine

Vanilj: Jo tack, jag lärde mig det en helg i våras. Numera har jag storpack alvedon och mycket nässprej hemma!

• Vanilj

millus- Om dem vill ha alkohol så får dem det ändå, det finns så många som säljer svart, jag visste när jag var ynngre var jag kunde handla alkohol och vet än idag folk som säljer. Eller bor man som mig i helsingborg var det bara till att åka till Danmark.

• Mamma till Wilma

miLLus:Det har jag ganska svårt att tro.

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!