Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Sole- har också funderat på maten! "Alla" säger att man ska ha med en massa mat, men det enda jag kan komma på som inte blir gammalt är sötsaker och det är nog inte det man vill ha med sig. Tänker som du- packa hinner man väl när det drar igång, och hinner mna inte så finns det nog inget livsviktigt som man inte kan få fört till sig senare?

• Swenglish

Frill o sole- vi "leker" också med bebisen nästan varje kväll, hur kul som helst! den sparkar alltid när mannen pratar med magen! Vi försöker filma också.

lycka till på indigo-samtalet idag Medusa2001!

• Swenglish

Frill- precis vad jag tänkte på igår! om BM ska kolla det? Jag har börjat få för mig att den ska komma ut vilken dag som helst nu...

Har satt upp skötbordet nu (fick ett gratis av en kollega) men ska fixa till det med lite lådor osv. Vi har ställt det i sovrummet, det får inte plats i badrummet. Hur har ni tänkt med placeringen? Helst skulle jag vilja ha det nära vatten, tror inte tvättlappar är så jättebra i längden med alla kemikalier osv.

• Swenglish

halloj alla!

Ginger- kul att ni hade kul på profylaxen! Vi tyckte också den var jättebra! NU gäller det bara att träna, vi har varit dåliga på det.

Frill- jag läste nånstans att det är mycket kemikalier även i de oparfymerade, men ska ta reda på lite mer om det. Jag ska på första delen av tre i föräldrautbildningen imorgon (Barnmorskorna Gamla stan), min man kommer antagligen bara följa med på en eller två, det är svårare för honom att ta ledigt (extra arbete med vikarier som ska veta vad de ska göra osv). mycket kan man nog läsa sig till, som tex olika typer av smärtlindring osv.

Majlinsa- ja, eller så funderade jag på ikeas tvättlappar i frotte, fast det blir mycket att tvätta då...

Medusa- "alla" tycker också att min mage är liten, ändå ligger den precis på den normala SF-kurvan! och grattis till det beviljade snittet!

Kopierar in sista versionen av middags-listan som jag hittade för att se om den fortfarande stämmer (men antar att Sannixx inte kommer med!), och sen ringer jag dit i veckan.

Middag 23/1 18.00 Indira

Swenglish: båda
    Sole: båda
    Vivs: båda
    Majlinsa: båda
    Björklöv: båda
    Frill: båda
    Pippil8: båda
    Bianca2: båda men 23e efter 18.00
    Lillie74: 23:e
    SanniXx: Helst den 23:e. UL den 16:e så det beror på tid..
    Emma3: 23:e
    Ginger: 23:e
    J79: 23:e
    Medusa: båda

• Swenglish

majlinsa- vad skönt! Vad betyder "att planera från 21-20"? Ursäkta om jag är trög!

• Swenglish

majlinsa! Aha, använder du detdär planeringsverktyget på hemsidan då? Ska på FK-infomöte den 31, hoppas man får lite klarhet dpå!

• Swenglish

Fina bilder Bianca!

Lillenlillen- det låter jätteskönt! Jag är också sugen på ett besök på centralbadet!

Nu har jag bokat bord på Indira den 23/1 klockan 18! jag kopierar in listan lite senare i veckan så att man kan kolla att man är med, nu bokade jag för 14 personer, men jag ringer och säger exakt antal senare! Man beställer och betalar uppe i "baren" när man kommer in, sen kommer vi sitta en trappa ner i källaren.

Har varit på föräldrakurs idag, mannen kunde inte, och hjälp vad man blir uttittad när man kommer ensam, det är inte klokt vad stigmatiserat det är att vara ensamförälder! Som om det vore något jätteovanligt nuförtiden!
    Senare på dagen var jag hos BM, hon frågade hur jag mådde och jag sa att jag mått lite upp och ner känslomässigt och så började jag gråta, helt utan anledning! Snacka om hormoner!
    Annars mår jag rätt bra fysiskt, det börjar kännas lite tungt och så har jag lite ont över njurarna.
    Vecka 35 imorgon!

• Swenglish

GRATTIS!!! Hon liknar ju dig precis! Hur länge måste hon vara kvar på sjukhuset? Sköt om er båda!

Grattis till UL bianca, skönt att allt var bra! Får man fråga varför du fick göra tillväxt-Ul? Pga SF-måttet?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3