Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Dulia och Lättja: Vad roligt med vul/ul!! Jag vill också! Men nu är det inte så länge kvar till rutin-ul (fast Hanna hinner före, den lilla kossan! ).

Nu har jag precis läst igenom min förlossningsberättelse i bloggen, jag brukar göra det med jämna mellanrum och det är alltid lika roligt!
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan
    Hanna: Ja men det är inte samma ska juuuu! Rutin-ul är ju the big deal.
  • lurksmulan
    Lättja: Men du ska väl inte beställa den på bokus?! Då får du väl sparken?

Nu har jag varit på Babyproffsen och försökt ta reda på lite mer om vilken vagn som kan passa oss. Vi vill ju ha en som Laban kan sitta bra i och som man kan lägga i en mjuklift i som bebisen kan ligga i (för det mesta) och som då får plats under vagnen när den inte används. Svaret på mina böner är visst Brio, och jag har aldrig haft någon sån!!
  • lurksmulan
    Magda: Usch, den boken blev jag besviken på. Jag tyckte hon var besvärlig och otacksam och jag kunde inte identifiera mig med henne alls så jag fick aldrig någon känsla för den.

Lättja: Tuuuur att den finns! Jobbigt att få sparken för den sakens skull...
    Jag har varit helt hopplös i skallen sen förra gången jag fick barn ska jag säga. Jag har telfonhjärna på heltid! Kommer inte ihåg nånting alls, är helt förvirrad och allmänt puckad.
  • lurksmulan

Dulia: Har ni tänkt ha den till båda barnen? Eller Bianca kanske inte använder vagn? (Ursäkta min förvirrig, hur gammal är hon nu igen?)
    Är ni nöjda med den?

• lurksmulan
    Magda: Jag lovar att inte berätta.
  • lurksmulan

Dulia: Vi tänkte inte heller köpa syskonvagn utan jag tänkte också satsa på en sjal tror jag. Hade sele till Laban men jag fick så ont i ryggen och axlarna direkt, och sjalar ska ju vara mer skonsamma eftersom de fördelar vikten.
    Så vår plan är att vi köper en vagn som Laban kan ha som sittvagn de få gånger han behöver (han kommer ju vara 2,5 år) och så sätter vi dit ståbräda. När Laban sitter har vi mjukliften under vagnen och när han går får bebis åka i den.
    Det känns som om det är lite meck men att det ändå är smidigast.

Ha ha, jaaa man måste berätta för fl att man ska in på förlossningen!

När Laban föddes satt min man vid datorn vid 4 på morgonen och min msn var på. Då kom det in en tjej här på fl som jag pratat mycket med, och hon hade också värkar! Så våra barn föddes på samma dag!

• lurksmulan
    angiee: Vilken vecka är du i då? Vad bra med vul samtidigt!
  • lurksmulan

Nääää det är väl inte så tidigt. Förra gången var jag i v. 10 tror jag och den här i v. 7!

• lurksmulan

Det spelar egentligen ingen som helst roll när man är på inskrivning, man gör ju inget "viktigt" ändå. Mest prat.

Svar på tråden Pladdertråden!