Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

lurkis.. haha det var då fan ... men du vet... man vet ju aldrig vad som händer jag kanske kommer på slutet o då segar kanske du

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

ae... knäppis... det är ju jag som är dum som tar för givet att alla vet vad jag dillar om ...

Alla preparat jag jobbar med är radioaktiva...

• Hannnas

lurkis... jo men Maries sinne för detaljer du vet... tvillingar? i min mage? hihi...

Nä allvarligt så tror jag, gissar här nu att jag kommer få ett bf datum lagt mellan 15-18 och jag får en bebbe runt 22:a...

• Hannnas

ae.. du har både rätt o fel jag jobbar på sjukhus och ibland tar jag prover... vi jobbar med radioaktiva isotoper som vi använder för att kunna ställa diagnos på div. sjukdomar... för att patienten ska få i sig isotopen ger vi vanligtvis dessa i injektioner ... så jag sticker mycket mycket... sen tar man ibland bilder för att leta efter t e x tumörer el kikar på flöden genom organ...

Man kan säga att nuklearmedicin (som det så fint heter) är en typ av "omvänd" röntgen... våra maskiner och grejjer strålar inget men det gör våra preparat/läkemedel som vi själva tillverkar ...

Sen letar jag bl a annat reda på spec. lymfkörtlar som dränerar tumörer (ex bröstcancer) där patienterna ska opereras direkt efter de träffat mig... just för att veta hur mkt man ska ta bort.. man vill ju ta så lite som möjligt

mm mm mm mm mm mm mm mm mmm mmmmmm m

Lurkis... härligt!! Jag ska oxå snart gå... hem o riva morötter

• Hannnas

Tess... *puss*... hur känner du dig? förutom de otroligt trista blödningarna då, de tror jag kan vara att kärlen och slemhinnorna är lite känsliga efter spolningen o så kanske... men du ska ju snart in i listan här ju!!!

Lurkis.. hej hej

• Hannnas

ae... allt är svårt som man inte kan och alls som man kan är lätt så.... men hade det inte varit för en usel organisation och en diktator här så hade det varit en gryym arbetsplats för jobbet är jättekul och man har 6v semester och jobbar inga kvällar el helger och det är lätt att få ledigt

• Hannnas

Morron

Lättjis.. förstår känslan... bläk... men du, om en lght omvandlas från hyres till bo.rätt... måste man inte bo där ett år el nåt innan man får sälja? Så är det för anders brorsa o svägerskan iaf, just att de får ett lite förmånligare pris på lägenheten men får inte lov att göra egen vinst första året.. men det kanske är olika..

JUSTer.. nä det är skit att vara sjuk... man har fan inte råååd... *suck*

• Hannnas

Lättja.. kolla in det skötbordet vi ska köpa, har det i galleriet... passar över badkaret och går att fälla upp mot väggen utan att man behöver borra i kaklet

Svar på tråden Pladdertråden!