Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

ae... ja fy så olustigt

lurkis... då låter det som om du o jag gör exakt samma "jobb" idag då jag var tvungen att gå en runda runt huset i minusgrader utan annat än rocken nyss, annars hade jag somnat stående

Lättja... ja hoppas verkligen att det blir en fin belöning sen, annars vetifan om man står ut med detta fler gånger... o min man som redan (hör o häpna) planerar för att jag ska bli gravid fort igen sen.. skitkarl kan ju han spy nästan 7v i sträck då..

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

lurk.. på nåt sätt väljer de att sålla bort det "olustiga" och minnas det mysiga bara.. såå enkelt för dem ...

• Hannnas

Dulia... ihh vad kul ja i v12 är ju allt klart utom tillväxt mm mm men bebisformen ska vara klar

Magda.. i v14 är det som lurkis sa tidigare ingen annan skillnad heller syns lika fint som på stora UL, enda skillnaden är storleken då

• Hannnas

ärtan.. det måste vara det värsta!!! Skumpa!!! Min stora last Räcka ut tungan vad goooooott

• Hannnas

lurkis.. gillar du inte skumpasmaken kan du ju alltid be att få en kirroyale när skumpa serveras det gillar du säkert då eller?

Believer... ett glas rödvin går inte ut i bröstmjölken men var försiktig med 7up för där finns ämnen som omvandlas till just alkohol och hamnar i bröstmjölk...

• Hannnas

Magda.. saknar inte alkoholen heller eg.. inte sugen för fem öre... anders ta gärna ett glas rött men jag tycker det stinker nuförtiden

• Hannnas

Believer... japp så är det jo man kan ju ändå inte dricka så mkt om man ammar för man måste ju ta hand om sin älskling ju men ett glas vin har ju i studier visat att det finns nästan obefintlig mängd alkohol i bröstmjölken sen... så man kan med gott samvete dricka ett glas

Ska se om jag hittar artikeln...

• Hannnas

lurkis... vet faktiskt inte om varningarna baseras på ren rädsla, det har jag iof svårt att tro.. men man har ju grunnat rätt länge på alkoholens nedbrytningsprodukt och dess effekter och det var ju inte så länge sedan man gjorde dessa mätningar.. innan har man ju alltid sagt att den promille som ditt blod innehåller innehåller även bröstmjölk, detta är alltså inte sant...

Kirroyale är ju såå gott, bland ca 1 del Kir och 4-5 delar skumpa mmmumsi

Svar på tråden Pladdertråden!