Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

MrsMurphy skrev 2007-01-22 19:21:37 följande:
    Nääääeee!!  Jag blev så sugen på pannkakor och ställde mig och lagade och hela satsen går åt helvete!!  *gråter*Hur patetisk kan man bli? Går allt för lätt blir man fort dum...
    haha tur att du redan är gravid då... hur gick det med pannkakorna??

hahahaaaaa min extremt fattiga humor för tillfället ... hur misslyckades du med "satsen" förresten??
    .?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Lättja... ja då har vi samma prob o med mina Trombyl som gör att man blöder mer o lättare.. kan du tänka dig

• Hannnas

Lättja... har du provat med både sup:ar och salvan??

Morron JUSTer

• Hannnas

2007... ja det har jag sett... kunde inte sluta gråta bara.. sååå fint!

• Hannnas

Lättja... det är en bra investering ska jag säga... men ja, på mig återkommer det hela tiden oxå... skittråkigt...

• Hannnas

Kön kan man faktiskt se med ett blodprov redan i v13 men jag tror inte det görs i sverige... sen kan man ju se ganska tidigt MEN felmarginalerna är då ganska stora.. först mellan v 26-28 rekommenderas det väl att kolla när man gör ett könsUL

Idag har jag oroat mig... hade en patient igår som idag visat sig vara en sk "jodpatient"... i en annan stad så han strålade rejält och jod har hög energi = farligt... iof en låg diagnostikdos men det kändes inte kul att det var JAG som hade hand om honom och självklart inte var skyddad heller... SÅÅÅ rädd att min snäcka skadats ... våra fysiker säger att det inte är någon fara men känslan är ju där ändå

• Hannnas

Magda... saken är den att patienten hade gjort en jodundersökning förra veckan i en annan stad och det var ingen som visste att han hade jod i sig innan idag när vi analyserade blodet o nu har jag ju redan utsatts för detta ju

• Hannnas

Men Magda... det är ju MIN bebbesw horoskop

Hej tjejjer.. nu är jag här en liiten stund igen... har pratat mer med fysikerna och fått reda på att det var minst ett par veckor sedan patienten fick en jod.dos... jod har ju en halveringstid på 8 dygn så... det är ingen fara för mig *pust* men guuud vad ledsen jag var där ett tag

Jag lovar att försöka komma ihåg att tjata mig till en bild

• Hannnas

lurkis.. haha din tjuuuv ... jo halveringstiden visste jag ju innan såklart men jag visste inte när patienten fått joddosen, om det var i förra veckan el så... men guud vad läskiga tankar man hann få...

• Hannnas

ae... radioaktivt jod pratar jag om, jod 131... inte sånt man får i maten

Svar på tråden Pladdertråden!