Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladdertråden!

Har kommit lite då och då men verkligen inte i relation vad jag brukar ha... Generad Men nu får jag tom ont i magen av fisar så nu måste nåt ske. Jag har ju haft tokproblem med magen större delen av tiden sen plusset och försökt få igång magen med plommon etc och nån linfrögrej som jag vägrar testa nåt mer.

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MrsMurphy

Hanna: Alltid varit mitt magiska trick på mornarna så det lilla som har kommit har kommit efter en halv kopp... Men vi pratar små mängder som kommer ut och stora mängder matintag...

Men jag dricker ju så lite kaffe numera??!! 0,5-1 kopp på mornarna??!! Från 1-2 kannor om dagarna!!

*surläppen åker fram igen*

• MrsMurphy

Hanna: Jag har ont nu så jag går till apoteket nu och hör... Bra att få det avklarat innan killen kommer hem tror jag! Ställa mig på vågen först och se hur mycket av mina 6 kilo som sitter i tarmarna... Typ 2 månaders mat eller nåt!

• MrsMurphy

20,30 borde man hunnit klart till va?? Generad

*springer*

• MrsMurphy

Glöm det! Glömde att kolla på klockan... Snyft!

• MrsMurphy

Hanna: Inget kul att berätta förutom att jag känner precis likadant! Så då får vi utgå ifrån att det är fullständigt naturligt. Tror att våra magproblem kan göra att magen förändras en hel del...

• MrsMurphy

Hanna: Åter igen. Samma här. Kollade vågen nu och gått ner två kilo... Fundersam Magen är mindre och inga symptomer.  Men vi båda är väl i den läskiga mellanfasen nu va?

Våra pyren mår jättebra!!

• MrsMurphy

Ok, då påminner vi oss nu allesammans!

Bra att komma ihåg
    I början av den här perioden hamnar du i något som jag kallar ”läskiga fasen”.
    Antagligen har ditt illamående försvunnit helt, du mår plötsligt nästan som vanligt och tom svullnaden som du upplevde runt din mage/livmoder kan ha försvunnit spårlöst. Det är lite läskigt va?
    Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte – men det blir man ju ändå. Eller hur?
    Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
    Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder – du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!

• MrsMurphy

Snart får vi sätta oss runt en lägereld och sjunga kombaja i ett ex antal månader av rent terapeutiskt syfte innan vi alla blir tokiga...

Svar på tråden Pladdertråden!