Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladdertråden!

Hanna: Nu kommer inte jag ihåg nuffrorna från inskrivningen men hon sa att alla var direkt strålande... Så jag vete sjutton!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MrsMurphy

Magda: Ha det så roligt!

Vilka söta magar tjejer! Skrattande

• MrsMurphy

Usch, jag har en såna där jobbiga dagar då man inte märker av nånting. Det drar inte ens i magen eller sticker på diffusa ställen som man åtminstonde kan tolka som om det växer. Helt dött känns det!

• MrsMurphy

Jag har också gått upp snuskigt många kilon de senaste åren men jag tycker det är rätt kul att föreviga det ändå. Man kan ju faktiskt ta kort och lägga in men inte visa för omvärlden om det känns förjävligt.

Jag insåg nu förra året när jag fixade med mina kort från hela livstiden att korten som jag gömt i alla år för att jag var för ful på dom faktiskt känns helt ok numera... Så när man är 50 så kanske man tycker att man var råsnygg på dessa!

• MrsMurphy

Jazzy: Jag tog också i vecka 9! Nu ångrar jag att jag inte tog kort innan jag drabbades av gasattacken för det hade varit kul att jämföra. Men nu i v14 så har jag mindre mage än i v9... Skrikandes

Kickan: Kom verkligen ihåg mina och Hannas nojjor från den här tiden när du kommer till "läskiga fasen" för jag tycker verkligen detta är råläskigt! Läst nånstans att det växer från en karls näves storlek till en handboll i magen under dessa veckor och man tycker ju att man borde känna av det... Men icke! Skrikandes

• MrsMurphy

Kickan: Jag har också haft ätstörningar större delen av livet och när jag träffade killen kom jag fram till att jag skulle äta normalt så kanske matsmältningen kommer i fas igen. Har ätit väldigt sunt och inget snacks under 2 års tid men ändå gick jag upp 10 kilo. Men det är ju för att jag jojo bantat nu i 20 års tid.... Men det suger verkligen! Jag har ju inga mediciner att gnälla på utan enbart att jag ätit normalt! Skrikandes Så jag förstår verkligen hur du känner dig!

• MrsMurphy

Jag har klurat en hel del på alla dessa råd och rön den senaste tiden och ibland tror jag att det slagit slint i huvudet på oss svenskar. Samtidigt är det ju bra att vi gör vårt bästa och lever riktigt bra men om man ser till världen utanför sverige:

Läste just i Du ska bli pappa att:

"Om ett enstaka glas vin eller öl då och då hade varit allvarlig skada för fostret hade inte sydeuropas befolkning överhuvudtaget existerat idag!"

Samt detta med ostar? Vad äter dom i Italien när dom är gravida egentligen... Fundersam

Just detta att så många blir så livrädda när dom råkat äta nåt fel eller man ser trådar om att Oooooooj, det var vin/ost i maten! Dör bebben nu????

Ok, jag dricker inte alkohol eller vräker inte  i mig ostar men jag tror nog att man kan ta det mesta med en nypa salt för som sagt, hur kan resten av världen föröka sig?

• MrsMurphy

Jag fick inget alls i princip!! Bara ett litet häfte om alkohol och matplanschen! Skrikandes

• MrsMurphy

Jag är så jävla förbannad idag! Jag vette sjutton vad som flygit i mig men jag känner för att slå ihjäl karln, röka ett paket cigg och svepa en flarra vin! Skrikandes

• MrsMurphy

Hanna: Ingenting har hänt! Men jag är rejält rabiat nu! Gaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!

Svar på tråden Pladdertråden!