• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Kickan 84

jazzy: Ja, det fick vi också förståss!

Stanna där du är! ♥
  • MrsMurphy

Jag har klurat en hel del på alla dessa råd och rön den senaste tiden och ibland tror jag att det slagit slint i huvudet på oss svenskar. Samtidigt är det ju bra att vi gör vårt bästa och lever riktigt bra men om man ser till världen utanför sverige:

Läste just i Du ska bli pappa att:

"Om ett enstaka glas vin eller öl då och då hade varit allvarlig skada för fostret hade inte sydeuropas befolkning överhuvudtaget existerat idag!"

Samt detta med ostar? Vad äter dom i Italien när dom är gravida egentligen... Fundersam

Just detta att så många blir så livrädda när dom råkat äta nåt fel eller man ser trådar om att Oooooooj, det var vin/ost i maten! Dör bebben nu????

Ok, jag dricker inte alkohol eller vräker inte  i mig ostar men jag tror nog att man kan ta det mesta med en nypa salt för som sagt, hur kan resten av världen föröka sig?

• MrsMurphy

Jag fick inget alls i princip!! Bara ett litet häfte om alkohol och matplanschen! Skrikandes

• Kickan 84

Lättja: Määäh, dåligt!

Vi fick en hel bunt, sedan fick vi ta hur mkt tidningar och annat vi ville...

Stanna där du är! ♥
  • lurksmulan

Magda: Oj vad din mage har växt! Jättestor skillnad mot förra veckan!

Jag var och köpte en ny mammatröja idag. En rosa omlott på Lindex. Inget speciellt men jag är så trött på att ha typ 4 tröjor att byta mellan.

Jag började fota magen i v. 12 den här gången. Från förra gången har jag bara ETT kort (v. 40) och det är så trist, jag hade intentionen att fota varje vecka men det blev aldrig av.

Min man är iväg och kollar på fotboll och Laban sover så jag ska nog försöka hoppa i badet!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • jazzy

lURK: dom är mycket fint på Lidex i kungen kurva: ska dit på måndag & handla en blus...present till mig själv...Glad

• Hannnas

Heeej igen

Kick... jag fick samma häfte som du "vänta barn"

Jaz.. började oxå plåta magen i v9 men ångrar grymt att jag inte gjorde det direkt faktiskt.. för jag börjar ju med en enormt svullen bild Skrikandes 

O som Lättja säger... det ÄR verkligen läskigt nu... min läskiga fas har iof börjat i v15... o nu i v16 är magen mycket mindre än för ett par veckor sedan men jag vet ju att bebben finns där eftersom vi hörde hjärtat så tydligt

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v16 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

Kanske ska börja fota idag dåGlad

Tar ni på kvällen eller morgonen??

• Hannnas

Jaz.. jag tar alltid på morgonen känns lite "fusk" annars ju då magen alltid är större på kvällen... men det viktiga är väl att man tar ungefär lika på korten för att de ska vara jämförbara egentligen

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v16 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

oki...samma kläder bör väl vara bra oxå.kanske!!!

ska se vad jag kan hitta på när M kommer hem...

Svar på tråden Pladdertråden!