• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Hanna: ja, man kan ju alltid hoppas! Just nu är jag mest rädd för de där hemska metallgrejerna dom bänder med, gör så ONT!!! Är tok-känslig i slemhinnorna nu, gör tom ont när jag torkar mig ibland, inte skönt...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Lördag blir bra för mig också, söndagar har jag svårt att komma iväg. J har träning kl 14 och det är så bökigt att ha en tid att passa och skynda hem för. Men lördag funkar jättebra!

Åh det är så spännande, vi är ett gäng här på fl som hållt ihop sen vi väntade barn förra gången, och nu fick en barn i fredags (hon var på förlossningen mindre än 30 minuter!) och den andra vi väntar på (som gått 12 dagar över tiden och har tid för igångsättning idag) har inte varit inloggad sen i förrgår!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Dulia

God morgon!!
    Jag är hemma idag också eftersom jag hade lite ont i magen imorse när jag gick upp men nu har det gått över och jag sitter här och tänker på alla pengar som vi förlorar på att jag är hemma. Jag är ju sjukskriven på 25% och troligtvis kommer inte FK godkänna min sjukskrivning. Läkarintyget har skickats tillbaka till läkaren för att hon ska fylla i det mer och jag har fått skriva på papper om hur mycket jag egentligen jobbar och bla bla bla...

Sur är jag idag!!!  Min brorson ska döpas i helgen och som vanligt lägger vår kära släkt mer pengar på doppresenter än vad man gör på andra presenter. Ingen av mina syskon är religösa och ingen av deras respektive heller utan man döper för att det är tradition (och säkert för presenterna). Senast någon av oss var i kyrkan var det förra dopet vi var på. Och för detta får deras barn fina presenter och stora summor pengar. Bianca har inte fått pengar eller fina presenter då vi tycker det är hyckleri att döpa ett barn när man själv inte har den tron. Folk får säga att jag är svartsjuk eller vad det nu kan vara, det skiter jag, men jag tycker det är väldigt orättvist att Bianca inte ska få insättning på sitt sparkonto bara för att hon inte är döpt (det är väl just den grejen jag är mest arg på eftersom det handlar om mycket pengar)!!!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • lurksmulan
    Dulia: Vad är du sjukskriven för då?
    Jobbigt det där med doppresenterna! Vi har inte heller döpt Laban, och vi gifte oss inte kyrkligt. Jag anser att eftersom jag inte är troende betyder ett löfte inför gud ingenting. Då kan jag lika gärna lova Kalle Anka nåt. Och det är samma med dopet, varför döpa ett barn in i en tro man själv inte har? Ingen skulle ju komma på tanken att "döpa" sitt barn till muslim eller jude om man själv inte var det.
    Och jag är helt för att det är fel att ge enorma gåvor vid de tillfällena och sen inget till de andra. Då är det bättre att man ger gåvor/pengar när barnet föds, oavsett vad föräldrarna har tänkt sig med dop.
    Vi har ju också lite sådär... irritation. När Labans kusiner föddes fick de stora summor pengar av J´s föräldrar. Men Laban fick inte det. Nu visar det sig att de satte in ungefär en femtedel av de pengarna på ett konto när han fyllde 1 år, men det är ändå lite sådär... ni förstår. Dessutom har de inte berättat för oss att kontot finns, så vi har ju startat ett annat också, vilket känns lite onödigt.
  • Dulia

Lurkan, jag tycker också att man kan ge presenter vid barns födsel och bara ge något symboliskt vid dop.

Jag och min man gifte oss inte heller i kyrkan och det roliga är att vissa av mina släktingar inte tyckte att vi hade ett riktigt bröllop Som om en kyrka och en präst skulle göra det hela riktigt *suck*

• Thezzizen

morron tjejer...

Hur har ni det idag? Själv har jag fortf inte tagit mig upp ur sängen.... Känner mig faktiskt lite trött o hängug, fast ja vet att ja inte alls är det...

Inte är jag någe på tjocken heller, kan man åtminstone få känna sig som det, eller är det för mkt begärt,,?

• lurksmulan

Thezz: På tjocken är du ju ändå!

• Thezzizen

Lurka, men de känns som omja inte är det för ja får vänta ytterligare en vecka på ul... tänk som man är

• Dulia

Lurkan, jag är sjukskrivning för extrem trötthet som beror på att jag fått hypothereos. Jag är bara sjukskriven till mitten av mars.

• lurksmulan

Thezz: Du måste våga låta dig tro också, du kan göra femtusen ul och ändå inte fatta.

Dulia: Jahaaa... och det vill de inte gå med på att du är sjukskriven för?

Svar på tråden Pladdertråden!