• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Jaz... ja OM det ska bli en pvk får det absolut under inga omständigheter bli en rosa iaf.. en blå el ingen.. punkt.. o inte i händer el handleder... o emlan ja... haha nädu, den försvårar bara för den som ska sticka och folk är ju skitkass!! flåt men jag är hård

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    Hanna: Ha ha, ja gör det du. Och för er kanske det funkar! Jag har inte alla svaren bara för att jag varit med om det tidigare.
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • jazzy

Oftast sätter man den minsta,just för att bara "söva" patienten.Sen sätter man en grövre när pat somnat!!! Eller barn söver man med gas först, sen sätter PVK

• MHoof

Finns det olika storlekar på kanyler? Vill ha den absolut minsta bebisnålen isåfall jag...jag ska fan skriva det i min förlossningsplan att jag INTE vill ha nån kanyl i handen om jag inte måste åka in på nåt snitt eller så.

• lurksmulan

Believer: Hrm.. *harklar mig*... när det är dags att sätta kanylen i handen brukar de flesta ha så pass ont på andra ställen att det där inte ens känns.... Generad

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • after eight

Jag sövdes inte, men fick två ändå. Hur kommer det sig Jazzy?

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MHoof

jaz: Mig har dom fått söva först för jag har totalvägrat att få kanyl innan och det har ju inte gått heller pga att jag svimmat och dom som skulle sticka blev så nervöa när jag var så orolig...

• jazzy

Håller med dig Lurk!!! Jämfört med riktigt värkarbete så  känns PVK som ett myggbett.JAG LOVAR

• MHoof

Lurk: Jo säkert är det så men ändå, jag vill inte ha nån bara. *hehe*

• Hannnas

lurkis... hihi kanske inte alla svar men absolut poänger i vad du säger ju man ska ju absolut inte ta för givet att det blir som man vill eller planerar...

Jaz.. jag sätter pvk på barn som absolut inte sövs... men då är de minsta iof 5-7 år ungefär... de emlas bara

Lurkis förresten... jag har haft njursten en gång... o ja, det gjorde ont som *** o jag vägrade sprutor även då hihi så även om man har ont så

Bel.. japp det finns lite olika storlekar, men jag tror inte man kan få de minsta för droppet ska ju in i en viss hastighet gissar jag...

Har iof bara satt adenosindropp Fundersam

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladdertråden!