• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • jazzy

Snitt är en väldig stor buk operation,mycket kan hända! Blodtransfusion,blodtrycksfall,ett planerat snitt som bli katastrofsnitt  mm.Där för så sätter man flera nålar!!!

• jazzy

Hanna: mycket beror på vad det är för barn givetvis ,men på op så sticker man bara en gång på barn,misslyckas man så söver man på gas!! Just för att slippa allt obehag... 

• angiee

Är alla sköterskor i den här tråden elelr

• Hannnas

Jaz.. ja det förstår jag, för de små liven.. ja jag sticker inte de små barnen om jag inte är 100 säker på att det går vägen direkt... synd om dem ju, men de flesta som kommer till oss har gått stickskola innan, jättebra

Hoppas man slipper snitt, för då är det ju klart att man måste bli stycken vare sig man vill el inte... huga...

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • jazzy

Angiee: nä inte jag....bara undersköterska som var väldigt nyfiken & då lärde man sig mycket!!!!

• Hannnas

angiee.. haha jag är ingen ssk absolut inte

• Hannnas

inte ett jävla poäng i omvårdnad ens Generad men sticka är jag grym på

• angiee

hanna
    va e du för ngt

Jaz

Jag e åxå usk i botten, men eftersom ja jobbat me pyskvård har ja inte gjort så mkt nålstick etc, tråkigt

• jazzy

Saknar akutvården ibland....jobbade på Anestesin (Narkosen) på Södersjukhuset i 3 år...skitkul!! Vi uskor fick göra mycket ssk jobb på jourtid!! Därav lärade man sig mycket....

• Hannnas

Angie... jag är biomed.analytiker i botten, MEN ingen klassisk sjukvårdsinriktad utan rent forkninsinriktad.. så jag har inte läst så många vanliga bma, olika inriktningar, lab, sjukvårt mm utan har rena kurser som vanliga biomedicinare har... som molekylärbiologi, farmakologi, fysiologi, patologi mm mm mm så bma i titel o samma utb som biomedicinare kan man säga för att förenkla det

Svar på tråden Pladdertråden!