• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • angiee
    jazzy skrev 2007-03-15 10:57:48 följande:
    Saknar akutvården ibland....jobbade på Anestesin (Narkosen) på Södersjukhuset i 3 år...skitkul!! Vi uskor fick göra mycket ssk jobb på jourtid!! Därav lärade man sig mycket....
    FUSK!
    Ja, det beror helt på vilken arb.plats man är på & hur mycket utrymme man får i sin yrkesproffession.
    Bra att få lära sig,
  • angiee
    Hannnas skrev 2007-03-15 10:58:36 följande:
    Angie... jag är biomed.analytiker i botten, MEN ingen klassisk sjukvårdsinriktad utan rent forkninsinriktad.. så jag har inte läst så många vanliga bma, olika inriktningar, lab, sjukvårt mm utan har rena kurser som vanliga biomedicinare har... som molekylärbiologi, farmakologi, fysiologi, patologi mm mm mm så bma i titel o samma utb som biomedicinare kan man säga för att förenkla det .•:*¨¨*:•. jag ska bli mamma - v19 .•:*¨¨*:•.
    Tyckte det där lät krångligt ändå?!
    Labbråtta typ?
  • MHoof

Min chef ringde nyss och sa att jag inte ska jobba lördag ändå...synd då Men nästa lördag men sen hade hon inget mer. Och så passade jag på att fråga om jag fick komma tillbax efter mammaledigheten och det fick jag *glad* Skönt att ha nåt litet att komma tillbax till efteråt...även om det är lite halvtrist jobb så är det ju iaf nånting!! *jihooo*

• Hannnas

angiee.. haha ja det kan du ju kalla det... är utbildad att operera på råttor bl a

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Sen har jag ett yrke idag där jag jobbar som en ssk ungefär har samma delegationer

• jazzy

Mina barns pappa är ssk, med VUB i iva & anestesi..så visst blev/blir det mycket sjukhus snack!!!

• angiee

Jaz

Då e det du & ja som rullar vagn sen då & blir av me massa gravkilon!!
    Vi kanske hamnar på förlossningen samtidigt!!
    Har du funderat på vart du vill / ska föda?
    Ja har ju alltid velat föda på SÖS, men efter div skandaler i förlossningen så vet ja inte!

• angiee

Hannahh

Coolt, du har ju ett enligt mig ovanlig kompetens.
    & verkar kunnig i ditt nuvarande yrke

• Hannnas

Angiee.. jo, det är väl inte världens vanligaste jobb el kompetens heller o taaack sötis

Svar på tråden Pladdertråden!