• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Dulia

Jazzy, tack

Apotekets egna pump är värdelös enligt min mening. Gjorde bara ont, var inte så effektiv.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Hannnas

Jaz.. okiii bra med tips? hört att apotekets ska vara bra annars??

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • MHoof

jazzy: Jag ska oxå köpa tvättbara amningsinlägg. Lär ju bli billigare och mer miljövänligt eller? Finns 6 pack på 4mom för 79 kr så tänkte kanske köpa därifrån.

• Hannnas

Bel.. har oxå hört att det ska vara bra ... hihi o pumpen är så dyyyr så den kostnaden känns som jag vill "bli av med" på nåt sätt... är ju nästan 100 på att jag kommer använda den...

• JUSTer

De smörjer in sig själva......och dina kläder, hela bebin, väggarna, taket, din sambo, hunden osv

Gravid - v. 16
  • Hannnas

Angiee.. talk är köpt o barnolja, barndusch mm

Jaz & Bel.. tack för tips om tvättbara inlägg

• jazzy

Man får pröva sig fram antar jag...men jag tar det säkra före det osäkra!!!  Har ju ammat två stor sugare 

• Hannnas

hahaaaa vad en tur på apoteket skapade en härlig diskussion mer sånt

• after eight

Jag fick aldrig in nån snits med pumpar överhuvudtaget. Skitsvårt, för kroppen sprutar ju fram mjölken fort om barnet suger, men pumpen hade inte samma funktion. Jag hade Avent  som JUSTer rekommenderade och den var ju lätthanterlig. Men jag tror att oavsett märke så hade jag haft lika svårt.

Jag kan rekommendera en sak för er som är rädda för såriga vårtor, jag använde nån silikongrej som man satte på bröstvårtorna, som hade tre hål i. Dels var det mer bekvämt (gjorde inte lika ont), dels sprutade inte mjölken lika fort, den portionerade ut det lite, när Isabel hade svårt att suga tillräckligt snabbt.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
Svar på tråden Pladdertråden!