• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • angiee

Thezz

Men om man har DS i släkten borde man väl får göra NUPP/KUB? Om inte man blir tillfrågad kan man ju alltid betala själv? Det bör väl kosta samma överallt= (sthlm=1500
    Det e ju bara ett ul & om man därigenom ser att man har en risk på 1/200 så rekomenderas FVP.
    Även om man inte bor i sthlm borde väl det vara ett vedertaget sätt att arbeta på?
    FVP borde väl göras EFTER ett NUPP eftersom att det tillkommer en risk med fvp?

• Hannnas

Åhhhh NU känner jag att det pickar lite igen *puuuuuuuuuuuuuust*

fasen vilken hönsmamma jag kommer bli sen Generad

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v19 .?:*¨¨*:?.
  • angiee

Hannah

Det e ju tydligt att vi alla oroar oss under våra graviditeter om än i olika veckor..... & för olika saker...

• Thezzizen

Du menar om risken är 1% att barnet är sjukt, eller att det är 1% att det blir mf efter prov?
    Jag vet inte riktigt, vill diskutera igenom de med karln ordentligt innan tisdag så vi är säkra på vart vi står isåf.

Angie, jag vet inte, här tror ja de endast erbjuder fvp. Är inte helt säker..

• angiee

Thezz

ja hade absolut propsat på ett NUPP innan fvp, men kanske försent nu? Blodprovet som ska tas inför NUPPet ska ju tas i v 11 & själva UL:et i v 13-14.

Annars e ju fvp ett bra alternativ!

KRAM!

• jazzy

Jag ska göra KUB snart...jag ska ta blodprovet från v 9+0,senast 4 dagar inna UL

• angiee

ja fick inte göra sånt där prov alls
    Även om ja ville betala själv så tyckte min BM att det va totalt "onödigt"...
    Hm, hon kanske hade rätt

Nån som ska göra 4D UL?
    Så sugen på det men mannen vill inte slänga 1600:- på det, det räcker väl med en bugaboo säger han

• MHoof

angiee: Min sambo vill kolla så jag ringde tittut kliniken och äörde vilka tider som fanns. Dom hade varje helg framöver men jag tror inte vi ska göra det. Får se. Måste handla allt klart till bebis så får vi se om vi känner om vi har råd sen. Där kostar det 1200.

• lurksmulan

Mmmmmummssss vad gott det var med kebabtallrik! Min mage sjunger av glädje!

Du ser Hanna!

Vi tänker inte göra 4d-ul. Där går min gräns för vad som kallas att öppna presenten innan julafton. Då ser man ju hur barnet ser ut, och det vill jag inte veta! Könet räcker väl för oss. Sen är det som sagt vråldyrt.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • numberone

Var e Magda?

Har man störtat från regnbågen, så har man varit på regnbågen
Svar på tråden Pladdertråden!