• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Kickan 84
    nica83 skrev 2007-01-14 16:35:21 följande:
    kickanSka försöka få tid hos någon gynläkare, har inte haft en tidigare utan bara gått till BM. Försöker hitta någon privat om det blir problem med nästa graviditet... Skönt att höra att jag eventuellt kan dra igång direkt!
    Ja, stå på er och få en ordentlig genomtitt. Tror riskerna för ett nytt missfall är större om det är kvar någon rest av slemhinnan eller liknande från förut, men kollar de med VUL så ser de allt!
    BIM 19/1 efter första pergokuren!
  • MallaMojs

Det blev visst ingen film, kom på att vi är sååå hungry så nu står det klyftpotatis i ugnen

• MallaMojs
    Fru Indosaurie skrev 2007-01-14 13:49:21 följande:
    mallADet var ju nån timme sen nu men pann, hjäss, tinning och nacklob
    jaaa tack!!
  • nica83

kickan
    Ska försöka! Efter allt vi varit med om i denna graviditet så hoppas jag verkligen att jag hittar en gynläkare som jag kan lita på och som har tid med mig! Någon i sthlm som kan tipsa om en bra? Helst lite norr om stan, eller i stan...

• Kickan 84
    nica83 skrev 2007-01-14 17:30:31 följande:
    kickanSka försöka! Efter allt vi varit med om i denna graviditet så hoppas jag verkligen att jag hittar en gynläkare som jag kan lita på och som har tid med mig! Någon i sthlm som kan tipsa om en bra? Helst lite norr om stan, eller i stan...
    Ja, det hoppas jag också!

Jag har olika gyn nästan varje gång, riktigt irriterande och privatklinik finns inte! Men får se, eventuellt får jag skriva in mig på spec. mödravården vid nästa grav, eftersom jag haft två missfall.
  • nica83

Jag har hittat en gynläkare i solna som har egen klinik där man även kan ringa samma dag om det är akut. Ska försöka få tag på henne imorgon och boka tid till fredag för koll. Hoppas verkligen hon är bra och har tid...

• Kickan 84

Låter bra!

• nica83

kickan
    Tycker det låter bra att du skriver in dig vid spec mödravården då du ändå gått igenom två missfall och då du verkligen har svårt med ÄL, så det är klart du ska ha särskilt stöd om du lyckas nu! (vilket jag håller tummarna för!!)

• Kickan 84

Ja, jag tror att man kan behöva det. Antagligen kommer jag gå till kurator/psykolog under graviditeten också... när vi väl lyckas!

• Fru Indosaurie

nica
    jag ringde till järva närsjukhus när vi skulle göra våran utredning, dom hade kortast väntetid, jag hittade någon sida där man såg väntetiden.
    Jag gillade inte alls läkaren i början men efter några gånger så vande jag mig och det viktiga kände jag var att han gjorde sitt jobb och det gjorde han.
    nu vet jag inte om han jobbar kvar för min sambo fick en remiss till spermaprov för ett tag sen och den var skriven av en annan läkare =/
    jag måste också ringa och boka tid.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)