Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

taco - uhh vad skönt =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Melisabeth

SÅ, nu har jag nog spräck budgeten för många månader framåt.. han handlat mkt mkt saker... skall rälkna ihop hur mkt, coh framför allt vad det kostat.. fast jag nog inte vill veta....

Farligt att gå och shoppa ju =/

• Melisabeth

Haha, det skall packas upp också... men fan vad jag har handlat.. är ju näst intill löjligt ju =/

Passade på att bunkra när det var halva reapriset sas..... Så vi har allt från 50-8+ i storlekar nu.... *dingdong*

• Melisabeth

Finns på nga ställen.. var det ute i köpcentret på Kapp Ahl.. men inte inne i stan... vilket jag missade och köpte en onödig sak, men orkade inte ändra mig när jag kom på att det inte var så där... men men =)

Nu är allt fotat.. nu skall jag bara till andra datorn och förminsta och grejs. återkommer =)

• Melisabeth

Naturligtvis massade jag att flytta med nga saker äver till andra datorn. men jag orkar inte bråka med det nu.. så det får saknas tillsvidare, även om det var bland det dyrare =)

• Melisabeth

Så nu ligger det mesta inne.. allt som kommer innan bäddningen är nytt..
    Vad som saknas på bild är en väska tänk som en "extra skötväska" när man inte ska så långt eller länge... (eftersom vi har en hårt BB såm man inte gärna släpar på utan vagn..
    Sedan ett par Nalle Puhjeans och ett par manchesterbrallor med broderier på..

Tror det var allt =)

• Melisabeth

Jo vi satsade på att dryga ut lite med "maskulint".. lite mer pojkiga saker också. så hon kan bli lite cool också =)
    (Om inte annat så blir A glad =))

Men sakerna på bilderna plus de 2 ytterligare brallorna plus väskan blev 728 spänn... men då är det ju ändå 2 meter tyg inräknat, och jag hade presentcheck på Åhlens, så 79 spänn för brallorna där känns nästan som man kan räkna bort
    Allt för att lura sig själv =)

• Melisabeth

JO jag är förvånad att det inte blev mer... iaf när jag såg hur mkt vi hade köpt.. då tänkte jag tusen och lite till typ =)

Nu skriver jag ju upp allt på samma kalkyl, men om man tar bort de större kläderna som egentligen inte är "start" så blir inte startkittet för Ella så himla dyrt iaf.. och då har vi ju ändå "det mesta".. inte direkt ngt som vi dragit in på.... =)

• Melisabeth

Jag känner inget behov av dyra saker.. jag har hellre fler ombyten än "dyra och få"... eftersom de ändå växer såpass så hinner man ju sällan slita ut grejerna =)
    Jag är mkt för omväxling =)

Men vi räknade och kom fram till att inkluderat även en hel hög med större kläder så landar vi på ungefär vad en ny vagn kostar.. och då inte värsta lyxmodellen.. så genom att ta syrrans gamla vagn så blir det ju en rätt bra sak iaf =)

• Melisabeth

Haha.. så ekonomiska som 500 spänn är vi långt ifrån.. men förutom bilstol så har vi det mesta nu och har spenderat ca 3000 spänn =)
    Men vi räknar på typ 5-7000, men då är ju som sagt vagn, sjal, säng, bilstol, och hela skiten inräknat =)
    Så vi snålar ju inte direkt.. är ju mest lite "ekonomiska" genom att inte köpa det dyraste + att ha fått en hel del av "dyrare" sakerna =)

Jag är skitnöjd ärligt talat.. jag trodde att det skulle kunna bli mkt mer än det ser ut att bli =)
    Och att inte heller känna/tycka att man har snålat, är rätt skönt det med =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)