• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • lollsanT

Har precis blivit godkänd (i torsdas) som vikarie inom barnomsorg, 6-årsverksamhet och fritids.
    Får se vad det blir med det. Hoppas ju självklart på en fast tjänst nånstans.
    Får se om jag "törs" ta mig dit - är så fjantigt blyg av mig =(=(

• Winnertaco

Lollo
    Det är bara en massa jättetrevliga tjejer, så det är bara att komma! Det verkar bli några nya nu också Om det blir som sist så var det 9 barnvagnar, så då gick vi till heartbrake och käkade lunch, där är det ganska mycket plats!
    Har du nån utbildning, typ förskollärare?

• lollsanT

Nä, började jobba direkt efter gymnasiet på ett dagis. Var där i 9 mån ung. och sen så jobbade jag på ett ålderdomshem så det är därför jag har blivit godkänd som vikarie.

Där inne har jag aldrig varit ;) ska se om jag kan komma då =)

• Fru Indosaurie

jag hade lagt upp MASSOR med auktioner i traderas powerlister, dessvärre sparade vi alla saker från förra datorn på dvd och den här datorn har inte dvdläsare.. haha. Humor.
    Bara att fota och väga allt igen
    Får se vad jag orkar, kan ta nåt enstaka plagg kanske.
    W kräver att bli road dygnet runt som det är just nu..

• Winnertaco

Fru
    Vad jobbigt! Både med alla bilder och med Wilma Johanna kräver underhållning när hon är vaken, jag tror att hon börjar bli väldigt medveten om ifall vi är i rummet eller inte. Förut kunde man sätta ned henne i babysittern, och så var hon nöjd, men det går inte nu längre.

• Fru Indosaurie

haha, jag tror att jag har blivit störd på kuppen, jag satt precis och undrade vart bygeln hade tagit vägen i amningsbhn.

• pucken

nu har vi köpt en pulka =) och puttat ner agge för några backar, det var visst ganska kul. mickes bror hade ju sagt att vi kunde få deras babypulka men hans kärring sa att vi kunde låna den idag bara. blev lack och köpte en egen i guldfärg.

• Winnertaco

Ibland börjar jag nästan misstänka att vi verkligen har helt rubbade idéer.. ALLA säger emot oss jämt! Som idag tex:
    Min kompis: "Har ni funderat över nått preventivmedel än?"
    Jag: "Nä, jag vet inte, jag vet inte om jag vill proppa i mig en massa hormoner igen, eftersom det tog såpass lång tid innan jag blev gravid sist. Blir jag gravid på en gång så är det väl så då"
    Min kompis: "Men tänk, då kommer du att vara höggravid när Johanna börjar gå, och så kommer nr 2 att börja gå precis när Johanna kommer i trotsåldern. Huuuuur ska du orka det?"

Herregud, det är väl många som överlevt det förut!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)