• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • MallaMojs

nica...men om de säger att de tycker att du ska ta det lugnt och avvakta hemma då? Jag fick så dåligt bemötande när jag ringde dit så det kommer aldrig hända igen, möjligtvis att jag ringer till förlossningen å frågar någonting när det gått så långt... Kanske har du tur, det beror nog med vem man får prata med.

Alternativet är ju att du ringer bm imorrn bitti så hon får fixa en läkartid till dig omedelbums!

• nica83

malla
    Jo jag funderar på det med, men kan de fixa läkartider så snabbt?

Har så fruktansvärt mkt att göra i skolan denna vecka och nästa så jag måste kunna koncentrera mig omedelbart om inte detta ska gå rakt åt skogen.

• nica83

Det jag är rädd för är MA. Är visserligen lite hypokondriker som ni säkert märkt, men blödningarna nu kombinerat med att jag fortfarande inte har några direkta gravsymtom gör mig verkligen orolig

• MallaMojs

nica...njäe, det kanske de inte kan, jag hade tur att få ett återbudstid dagen efter när jag ringde... Kanske bäst att ringa å höra vad akuten säger å om de tycker att du ska komma in så ni får veta idag...och så får man hoppas att du kan koncentrera dig resten av veckan.
    Ska du ringa?
    Jag menar bara att OM de sägert att de tycker du ska stanna hemma å avvakta - vad ska du göra då?

• nica83

malla
    Jag vet inte vad jag ska göra Känns som om jag kommer dit igen så blir jag stämplad som hypokondriker och typ blir nekad i framtiden... Men om jag inte kollar upp så brister mitt hjärta snart!

• MallaMojs

nica...gör som du känner! Kanske bäst att ringa först så du slipper bli stämplad (ja, det finns ju dumhuvuden som jobbar i sjukvården också så)

• nica83

Nu har jag ringt

Hon var mycket trevligare idag än hon jag pratade med igår. Hon sa att det kunde vara missfall på G men att det var svårt att säga över telefon. Hon sa även att oron kunde vara skäl nog att åka in till akuten...

• MallaMojs

nica...åhh va bra att du fick prata med en "normal" människa Då åker ni in när han kommer hem då?

• nica83

Jo det var skönt! Hon sa till och med "hoppas allt löser sig för dig nu", vilket hon igå verkligen inte sa

Jag tror jag kommer åka in då, känns som det är det ända som kommer hjälpa. Sen får de säga vad de vill. Dock så kunde hon inte säga något om hur köerna var...

• Winnertaco

Nica
    Vad skönt! Åker ni in när din sambo kommer hem?

Andreas är rolig... "Du, nu somnar hon snart här i soffan, går det bra?" Nääää, en bebis som sover, det går inte för sig Fast han menade mest om hon skulle äta först eller om hon kunde somna, typ...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)