• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

Jag har bestämt att vi måste skaffa en fåtölj till vardagsrummet.. att sitta i soffan hela tiden om man skall amma så mkt låter inte skönt... att inte ha "armstöd" eller vad man skall säga.. och en fåtölj kan ju kosta bara lite mer än en riktigt amningskudde så...
    (Vi har pratat om fåtölj redan innan dock, så inte enbart därför) =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Winnertaco

Malla
    Ja, sånt blir jag också gråtfärdig över! Fast allt som har med barn och hundar att göra gör mig gråtfärdig nuförtiden!

• MallaMojs

Taco...ja, det är samma här... Eller tja, det mesta kan jag nog börja böla över just för tillfället

• Småtokig

Är hemma och inget har hänt.. Dock en del förvärkar.. Läser ikapp på måndag om jag är hemma.

Ha en bra helg.. Kram

• pucken

idag känner jag mig som värsta hemmafrun! har bönor och kikärtor på kokning, och bröd på jäsning. ska baka en deg till om en stund så den hinner jäsa klart tills första plåten med bullar är klar =)

• Melisabeth

hembakt bröd.. mums =)

Jag kände mig lite duktig idag också.. gjorde lasange med spenat, broccoli och 2 sorters linsfyllning =)
    Och gjorde såsen på olivolja istället för smör.... Det hela kändes så nyttigt att jag fick kompensera med massa ost på =)
    Gott var det tydligen iaf =)

NU är det sova som gäller.... är trött som bara den, och borde städa och skit imorgon så..

Nattis =)

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • pucken

mmm va gott brödet blev =) en med provencalska örter och det andra med svarta oliver. blev man av med lite "skräp" i kylen också =)

• MallaMojs

pucken...oj, vad pysslig du är.

Jag har iofs gjort mitt idag också... Ost- å skinkpaj av sista skinkan från jul och så storhandling å svärmor på middag så... Å ja, jag har läst ett lååångt kapitel i boken också.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)