• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • Junipingla

metallgem: En rooooosa Nokia n73!!! Finfin! Visar på onsdag!

Nu har vi ätit Spaghetti carbonara och ett stooooooooort glas rödvin!!! (nej jag brukar inte suppa vardagar men vi har bröllopsdag idag) och nu ska vi snart hugga in på glass med päron o aftereight! Överträde rmed 4 pts men det bjuder jag på! (ha!)

Berättade det för vv tjejerna, men vet ni vad jag fick av maken idag? Biljetter till Josse4ah Groban i Globen 19 maj! ME LÖÖÖÖV JOSH

• Junipingla

"Josse4ah" hahah! Josh skulle det va!

• uppsala

ssena ssejer

det ska bli ganska fint väder på ons också. Är jag jättetråkig om jag föreslår ngn typ uteaktivitet istället för att sitta inne på Väla utan att kunna titta ut? Jag vet ju själv hur länge jag brukar bli sittande...Kan man ta en prom o ta med sig fika eller ta en prom o sedan en fika nere på stan ngnstans där vi får plats (finns det?). Bara en tanke men det funkar kanske inte, ska inte bli för krångligt ju.

• lyckliga snäckan

Uppsala: Jag har också gått och funderat på uteträff.I pålsjöskog kanske? Vi skulle kunna ta med lite picknick...var o en tar sitt träffas vid parkeringsplatsen och fikar vid paviljongen? Meckigt eller?

Eller ses istan och ta fika borta vid gröningen..fast det kanske blåser för mycket?

Lothan hälsar att deras internet ligger nere och att hon inte kommer på onsdag eftersom de är förkylda både hon och W.

(mums, vv har "billig choklad mousse..bara 1,5 p. Mums..det ska provas sen när det blir kris någon dag)

• MaHj

Uppsala: Uteträff låter bra tycker jag också.

• metallgem

Har också tänkt på utefika, hade varit mycket skönare!
    Sak vi inte ses nere i stan?
    Man kan sitta ute och fika på espressohouse nere i norra hamnen, skulle vädret bli lite trist så kan vi ju alltid gå till bibblan, det fungerade ju sist.

Ska köpa födesledagspresent till min 36-åriga syster, någon som har något förslag?

• uppsala

hmm, vädret ser ju inte superlovande ut idag....e det såhär i morgon kanske inomhus e bättre?

Hm....36...halsband fr SNÖ? Restaurangbesök till dig o henne? "Gourmetkorg"? Barnvaktslöfte o biobiljetter? Gott vin? Biljett till ngt kul? Ngt snyggt till hemmet?

Nu är det matdags. T kommer hem med McD-sallad. K fpr burk, usch, har fortfarande inte lagat till henne....

• PcoBella

God middag!!!

Jaha...så har då Alice också fått feber!!

Var ute nästan hela dagen igår...sååå härligt väder! Men idag blir det inomhusaktiviteter som gäller...

A med feber och G hemma från skolan pga rejäl hosta! Stackarn...var så ledsen för att han inte kunde gå till skolan idag...de skulle till ishallen...

Lyckliga snäckan- vad för mousse??? (nyfiken)recept??!

Nu ska jag googla vagnar... och sen ska jag laga mat! (ungsrostade rotsaker m kotletter mums!!!)

Förresten...Alice smakade päron igår(hård mage) mmmmm....det gillade hon!!!

• agda06

God dagens!

Här har vi haft den värsta natten på länge... Moa har vaknat typ 4 gånger i timmen hela natten och skrikit. Hon är sååå snorig och hostig och innan hade hon 38,7 i feber. Jobbigt! Men det finns väl inte så mycket jag kan göra? Hon sover nu, men tänkte gå henne panodil när hon vaknat. Patrik tror typ att hon fått RS-virus, lunginflammation, öroninflammation och krupp, allt på samma gång....

Får se hur vi mår i morgon...

Moussen är väl chokladmousse alà VV, Snäckan? Den gör man så här: (Detta recept kan jag i huvudet... ha ha..)

4 port a 1,5p, eller 2 port a 3p

4 äggvitor
    4 msk strösocker
    4 msk kakao

Vispa äggvitorna till hårt skum, och tillsätt sockret i omgångar. Rör ner kakaon och servera med apelsinbitar.

• MaHj

Uppsala: är det sånt här väder är ju lite halvtradigt, vi kanske skall köra sista välafikan i morgon och så får vi försöka slå våra kloka huvud samman och komma på något annat sen, kanske göra upp ett hemma hos fika schema som Junipingla föreslog.

Agda: Stackars Moa, hoppas hon kryar på sig snart.

PCO: Stackars Alice också hoppas hon med kryar på sig snart.

Attans vad många sjuka bebisar, tur det snart är vår så alla hemska bassilusker går i ide.

Nu skall jag sitta ner en stund sedan skall jag hämta H och gå ut en runda med henne. I kväll blir det VV lasagne med god sallad till, mmm jag är redan hungrig (konstant).

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!