Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Att ofrivilligt hoppa över ett VV möte är rena döden för min karaktär, attans, jag som var så duktig innan. Nu har jag köpt hem en massa gott inför dopet och ni kan tro att jag går och känner och klämmer på det. Just nu har jag gått loss på riskaka och vit blockchoklad. Ni som har lite karaktär över får gärna skicka över lite till mig....
Lothan: Duktig W, är ju så skönt när man sätta dem, men passa på att njut medans han sitter där man sätter honom, snart är de dagarna över.
MaHj: jag känner det samma! Vi kör hårt efter måndagsmötet!! Nu ska jag snart på tennis...gäsp är så trött, har laddat med en stor balja kaffe först. VILL att det ska gå bra idag, det gjorde inte det senast men då kunde jag ju i efterhand skylla påmagsjukan. Kram
Nu har jag och Moa varit på flygplatsen och hämtat pappa. Så nu är hela familjen samlad igen, skönt.
Kommer inte på ÖF i morgon. Känner att det har varit alldeles för mycket de senaste veckorna. Har dragit upp Moa ur vagnen/sängen varje dag för att stressa iväg på den ena aktiviteten efter den andra. Känns inte helt bra. Hon får ju aldrig sova färdigt, och det blir liksom inte för hennes skull vi hittar på grejor, utan för min egen. Inte för att det alltid behöver vara för hennes skull, men på senaste tiden har det blivit på tok för mycket. Så i morgon stannar vi hemma. Vi har ju simmet på eftermiddagen och det får räcka. Sen så får vi gäster hela helgen också, så vi måste städa och handla.
Ha det så bra, vänner!
Vi kommer inte heller på ÖF i morgon. Williot har varit jätte ledsen och arg den större delen utav dagen/kvällen. Dock feber fri, men är han inte "gladare" i morgon så får vi ringa BVC el husläkaren. Han brukar inte vara så svår tröstad annars... Ni som har barn sen innan, kan dom bli så otroligt ledsna o kinkiga av tandsprickning? Han vill inte ens ta bröstet imellanåt. Blir lite orolig, ja ja får avvakta o annars ringa i morgon.
Sov gott, kram
Agda: Det gör du HELT rätt i!! Stanna hemma och mys istället! Låter som en sund och bra plan!!
Lothan: Stackars W, svårt att säga.. inga av mina barn har reagerat direkt på tänder. Men som sagt hör med bvc imorrn om det fortgår.
Jag har glömt är det runt 9.30 ni brukar vara på ÖF?
Lothan: Axel har inte haft problem m tänderna o inte Klara heller direkt, men kan ju vara tror jag. Han kanske har ont i halsen eftersom han inte vill äta? Om man tänker hur man själv kan må om man e förkyld etc m huvudvärk o halsont. Verkar det göra ont då han sväljer vanlig mat? Hoppas det blir bättre snart.
Junip: vi går nog ner tror jag o det beror lite på när vi kommer iväg men vi brukar vara där ganska tidigt, starx innan 9.30 tror jag. See you!
lothan:
Min son reagerade mycket vid tandsprickning! Många barn blir riktigt dåliga. G hade i flera dagar hög feber och dålig mage. Hoppas W blir bättre snart. Liten tröst nu...men det blir bättre!
Jag hade droppar (receptfri medicin från tyskland) som jag smorde in tandköttet med..kanon!! Gav det till en kompis vars son hade tandl för ngra mån sedan...hon var skeptisk men testade....har inte sett till den flaska sen dess!! Vet ej om de kanske har fått in det i sverige nu...kanske apoteket eller hälsokost...det heter Dentinox-N.
Lothan: Stackars lille W. Hoppas att det går över fort.
Agda: Håller med om att ibland behöver man bara mysas. Vara hemma och göra ingenting helt enkelt. Fast jag hade gärna sett dig på ÖF ; )
Hur blir jag månadsmedlem när jag redan är inskiven? Någon som vet? Ska jag ändå anmäla mig på internet eller ska jag göra det på plats( Hon har ju så gott om tid på måndagar?!!!!)