Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Metallgem; Sant. Men jag tänkte att vi kunde prova. Tji fick jag.
Han ska hoppa i Eslöv, det stämmer.
Själv är jag höjdrädd och skulle aldrig få för mig att göra något liknande. Huh! Vi gick på Salsakurs på min möhippa. Det var helt i min stil!
Usch, A är supersjuk.. Känner inte igen henne, hon är så loj och supervarm, ler lite då och då men gnäller mest.
Hon äter iaf och det känns skönt.
Pratade med sjukvårdsupplysningen och de rekomenderar inte febernedsättande till barn under 6 månader.. Skulle så gärna vilja ge henne ett mirakelmedel så att hon mår bra igen.
Tuva var ju sjuk med över 39 graders feber med febernedsättande för ett par veckor sedan, var ju till läkaren och hon sa att det inte var ngn fara att ge henne Panodil, konstigt med så olika direktiv.
uppsala: den kakan är SÅÅÅÅ god! Gjorde den för inte så längesen, den kan jag varmt rekommendera :)
Men kanske inget för er som är med i vv... :)
för många points kanske :)
metallgem: va??? konstigt....måste vara för att de vill ha koll på vad det är...3 mån har jag läst innan. Det är ju ofarligt o är det en vanlig förkylning...jag hade ringt igen, det finns ingen anledning att de ska lida så! Ring barnakuten i morgon igen tycker jag.
Metallgem: Majken var sjuk med feber och riktig förkylning med snuva och hosta i nästan 6 v och då var hon bara 1,5 månad när det började. Jag gav henne Panodil supp. Det gjorde jag när hon vaccinerats också och fick feber. Ändå var det ingen hög sådan, men jag tyckte att det var bra om hon kunde sova ordentligt. De sa på BVC och distriktsläkaren att det var OK.
Krya på sig lilla A!
Metallgem: Moa fick Panodil, två gånger, efter senaste vaccinationen. De sa till och med att man kunde ge i förebyggande syfte, så så farligt kan det ju inte vara.
VAA?? Fallskärmshopp! Fy bubblan, det hade jag ALDRIG i hela mitt liv vågat!
Lyckliga: Nä.. jag håller med. Restaurangbesök är INTE som innan. Inte fest heller... När vi var på 30-års fest för några veckor sedan fick vi gå hem innan 22. Det blev inte som vi tänkt oss. Glada i hågen hade vi sett fram emot fest med god mat och trevliga vänner. I stället blev det "försöka-söva-en-jättetjurig-bebbe-som-INTE-ville-sova..." Sådär kul..
Nej paracetamol är inget farligt i rätt doser till små barn. Däremot vet jag att man inte vill att man bara ger det till barn under 3 mån utan läkares rekommendation eftersom så små barn sällan har feber etc utan då vill man ofta kolla upp vad det är först så att de tex ej har urinvägsinf el öroninfl el likn.
Några av oss ses i morgon på vv! Jag har inte varit spec duktig i helgen...
När L var 2,5 månader fick han feber med toppar på över 40 grader. Sjukvårdsrådgivning och barnakuten kontaktades naturligtvis, och vi fick rådet att tratta i honom Alvedon och komma tillbaka till sjukhuset två dygn senare om det inte hade gett med sig. Då snackar vi alltså maxdos flytande Alvedon för hans vikt i fyra-fem dygn i sträck. Och gudskelov för det. De två-tre timmarna närmast efter en påfyllning av paracetamolen var han nästan sig själv och kunde äta och leka lite som han brukade och det var jätteskönt att veta att han fick i sig mat som han skulle i alla fall.
Så, metallgem, om jag var du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen igen eller åka in till barnakuten och höra vad de säger. Jag tycker att det låter helt uppåt väggarna att låta A vara sämre än hon behöver vara. Och man lider ju själv också av att se dem så dåliga.
Uppsala: Jag håller med dig om vv. Det känns lite grand som om jag är en viktväktarkatolik på väg till min första bikt-invägning på länge: "Förlåt mig, konsulenten, ty jag har syndat. Det är två veckor sedan min senaste invägning..."
God morgon.....
Ja jag håller med dig Carenya... dags att bikta sig!! Vi får väl se hur många "Konsulenten vår" (fader vår) vi får "be" för våra synders förlåtelse! Hejhopp det var mycket på en ggn för att vara så tidigt! Nu är det duschen som gäller innan damen vaknar och sen i ilfart till bussen! Vi ses på vv!!
Till er andra som inte är på vv...ha en bra dag i solen!!
JIIIIIPPIIIIEEE NU E DE VÅÅÅÅÅÅR!!!!!!