• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Thullan

Nån här inne som börjat med smakisar till sina små? Hur lång tid tar det innan man kan byta ut ett helt mål o hur mycket är ett helt mål? Har varit på info hos BM men kommer inte ihåg allt.
    Kram

• Miidori

nepp, jag har inte börjat ge min dotter, tror man gör det vid 4 månaders ålder, så snart är det dags för Tindra ;P...hon blir 3 månader på måndag :D...Hur gammal är wilma nu thullan?kram

• MN72

Nu är vi tillbaka från spec.mödra. CTG:t var bra och värdena har sjunkit ytterligare, så nu väntar vi bara på att bebben vill komma ut .

• Springsteen

Tack tack...

Skönt att allt var bra MN!!!

blää här är det oförändrat sen kl 5 i morse.. lika mycket ont och kommer lika ofta och oregelbundet..... Hur länge gick ni innan de satte igång ordentligt???

• Kottten

Jag har haft turen att det dragit igång ordentligt på en gång. Med första skulle ja bara åka in till för att kolla om det var vatten som sipprade. O när ja väl var där så gick vattnet ordentligt o ja blev kvar. Tur var väl det för mindre än 6 timmar senare va hon född!!

Med andra barnet kände ja första värken vid halvtolvtiden på kvällen och åkte in till fl vid halvtre på natten. Så ja har aldrig behövt gå hemma o dra... tack o lov!!

Håller tummarna att det drar igång rejält för dig nu då Springsteen!!!!!!! Lycka till!!!!!!

• medistra

var uppe en sväng på förlossningen igår, råkade nämna för min bm att jag känt mindre fosterrörelser de sista dagarna (inget som jag oroade mig alls för) och då tyckte hon att jag skulle upp till förlossningen för ett ctg

så vi körde ctg och gjorde ultraljud, allt såg bra ut men fostervattenmängden var på gränsen till för låg, ska dit igen på lördag förmiddag och om vattnet minskat ännu mer blir det ev en igångsättning

de undersökte mig också och det visade sig att jag ändå fått något för mina eländiga pinvärkar, öppen 2 cm, livmodertappen är 3 cm och "mjuk och sladdrig", barnmorskan kunde ta bebben på huvudet

hon passade på att separera fosterhinnorna från livmoderväggen, sa att det brukar reta igång ett värkarbete, det har det inte gjort än men jag fortsätter att hoppas, det enda som egentligen hänt är att min "mensvärk" fördubblats annars är det precis som innan, en del kraftiga sd lite då och då och så värken då

hur går det för er MN och Springsteen?
    jag åker gärna upp till förlossningen ikväll, men det känns inte som bebben är speciellt sugen på att titta ut ikväll heller, men vem vet

• Springsteen

HÄr är det ganska oförändrat.. kanske lite värre smärta... o nu är det 12h!!!! o dags för nästa alvedondos men är sååå trött.... kommer nog tvinga dem att kolla mig ikväll (åtminstone för lite motivation o se om jag öppnat mig ) o ge mig nåt att sova på om de inte vill att jag stannar... Värmedynan är min bästa vän!!!!
    Var ju beräknad till den 5e  innan ul.. så de kanske stämde????

• jomi

Låter som det snart är dags för dig Springsteen!!
    När mina värkar drog i gång på riktigt så var det ca 10 min imellan i ca 6timmar sen blev de snabbt tätare satt också med värmedyna sååå gott!
    De andra verkar vara hack i häl.... kanske blit tätt nu!

Läste om semlor i morse... tips!.. Sandens på Torpa JÄTTE goda!!
    Äter en om dan just nu (vill ju gå upp i vikt )hoppas det hjälper..om inte så har man ju fått gotta sig ordentligt.

Nån som vet när det är babysim på rosenlund?? tider,dagarpris mm
    är lite sugen på att plaska med Wilma!

och så listan...

2006:

Augusti:
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

Oktober
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10

November:
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt

2007:
    Januari
    Springsteen: BF 3/1
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

April
    Counterfeit, bf 7/4

• Gravisen

Lägger in mig me på listan!

Tintan  såg nu att vi fick ju på samma da 15/11 

2006:

Augusti:
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

Oktober
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10

November:
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,,  en dotter fött 04

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt

2007:
    Januari
    Springsteen: BF 3/1
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

April
    Counterfeit, bf 7/4

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping