• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Kottten

var hos bm ida... vågen visade +17 kg... Skrattande oj oj oj... fast min söta bm tittade snett på mig o undrade hur de va möjligt... E hon inte bara för söt!!!!

Så nu har ja bara ett möte kvar hos henne... om två veckor... tänkte nämligen att de skulle bli de sista... optimist???? Javisst!!!!! Men ja lever på hoppet!!!!

• Thullan

På tal om förlossning, jag fick värkar på söndagkväll med 10 min mellanrum hade det så till måndagkväll, tisdagmorgon var det 8 min emellan värkarna, fick då komma in. Kom in 9.30 o då avtog värkarna men fick stanna. Kl 15 tog jag värmedyna o sen kvaddlar o sen tilltog värkarna vid 20 tiden kl. 20.50 började jag krysta o kl.21 kom Wilma ut.

• Mizaja

Hej!

Jag hittade hit med:) Baby simm på Rosenlund hade vi tänkt börja på i mars (nästa omgång börjar då). Annars börjar de NÄSTA lördag men Josef är för liten då. Man ska va 6 veckor och väga 4 kg. På www.jss.f.se(klicka på antal anmälda idag) kan ni se tiderna, lö morgon 8:00 och 8:30 och sen finns det på torsdagar med. Kostar 695 kr för 10 ggr.

MN och Springsteen och Medistra spännade Ni får BEBIS SNART tror jag:) Kotten när är du beräknad?

Kram / Maria & Josef

• Springsteen

Bebis sim vill jag oxå gå på .. men de blir ju andra omgången... Hörde att de var sån kö på atlantis att man helst skulle anmäla barnet innan de var fött och de har 3kg gräns... KÄnns ju lite fel att anmäla innan förlossningen!!!

HÄr är det fortfarande oregelbundet men de känns en hel del mer... Vetekudden är min bästa vän just nu!!!

Tack för alla lyckönskningar...

• Miidori

Vore väldigt Roligt ifall vi kunde fika nån dag?

Förstår förstås att Springsteen, Mn och medistra som ska ha barn vilken dag som helst inte kan än,men sen när ni kommit in i rutiner och allt sånt,vore det trevligt ifall alla som fått barn,och även ni som inte fått barn ännu kunde träffas över en fika?

Hoppas verkligen att vi kan hålla denna tråden i liv!Jag ska definitivt försöka vara mer aktiv!

Tråkigt att det har blivit så uppdelat mellan oss, och att en del startat nya trådar där bara "vissa" personer är inbjudna att skriva och så vidare,det tycker jag är lite tråkigt! Men jag antar att en del får mer kontakt och så vidare...Alla får ju göra som dom vill, självklart! Men det är ledsamt att vissa blir lite "utanför och inte tillfrågade"...
    Men
    jag tar det absolut inte personligen, så det får ni inte tro! Men jag vill vara uppriktig, det är många som vet om den tråden, och det finns en irritation!

Men jag kan ju bara tala för mig själv!Detta är vad jag tycker i alla fall!

• Pärlan81

Kikar in o skriver någrarader så den sparas i favoriter! Hi hi!

Varför öppna ännu mer trådar för?

Lycka till ni som ska snart in o föda! Så spännande!

Ska också börja på babysim nu snart men på atlantis spa där jag gick med sonen. Blir nog när Molly är 5 mån.

Annars är jag o Molly förkylda, vi blir det en o en härhemma så vi smittar ner varran hela tiden... suck suck. Blir nog pussförbud härhemma snart, om det ens går vill säga

Thullan: Minns svagt allt med smakisar men man ökar ju med tiden antalet skedar sen ska de kunna äta ett helt mål. Jag fick rådet att börja ge smakisar med gröt så det var det första målet jag bytte ut till. Allt efter hur min sons takt gick.

Här är det dags om en månad, men det blir nog lite längre...

Kram kram !!!!

• Pärlan81

2006:

Augusti:
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

September:
    Pärlan81 son född -04, dotter född 29/9

Oktober:
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10

November:
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,,  en dotter fött 04

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt

2007:
    Januari
    Springsteen: BF 3/1
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

April
    Counterfeit, bf 7/4

• Miidori

pärlan81: Såman börjar först med gröt då?vid typ 4 månaders ålder?..usch måste verkligen gå på nån information om det här känner jag...

• Kottten
    Mizaja: Inte förrän 28/1....
  • Miidori
    pärlan81: Det där med den där tråden kan jag förklara...Det är ett gäng tjejer från den gamla jönköpingstråden, som fikar med varandra en gång i veckan, som har öppnat den tråden. Den "privata mamma tråden"...
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping