• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori
    Bra att man rensar luften..det behövs ibland!
  • Kottten

oj då... vilket liv de blev... ja har inte ens fattat att de finns en tråd till ja... eftersom ja inte bor i jkpg tycker ja de e jättetrevligt att de finns en sån här tråd där man kan utbyta tankar o så där... skulle inte va intresserad av att träffas en gång i veckan i fika. Skulle va omöjligt!!!! Men de e ju ja de...

Nåja... strunt samma... ja kom väl in så sent att ja inte förstått de här ordentlige då... hihi...

Åter till fika då... Ja fikar jättegärna nån gång nästa vecka för att träffa några av er!!! Har aldrig kunnat va me på nån fika förut men nu ska ja ju gå hem o då kan ja ta mig till jkpg! Alla dar blir bra utom mån för då ska ja jobba...

O kom igen nu!!! Haka på så många ni bara kan så vi blir ett gäng!!!!!!

• MN72

Miidori: Kan bara säga att jag förstår dig.

Thullan: Skönt att du äntligen fått en lägenhet

• Gravisen

oj oj här var det liv i  luckan 

fikar hänger jag gärna på nu, alltid skoj att trä'ffa lite nya med ju...
    men alla som nu då har bebbar o kanske tycker det kan bli lite bökigt på kafe, om inte annat trångt om man blir ett par st så är alla välkomna hem till mig på massor av kaffe o tjöt.... bara så ni vet,  Petras Kafe 

• LillaFrö

Tycker inte det behöver bli mer "liv" om detta nu jag heller, nu är det ju sagt det som är, inget mer med det - inte ska det behöva bli osämja för denna skull, eller? Hoppas inte det! Jag kommer att hänga med på fikaträffar när lillkillen blivit några månader, är lite för osäker än för att "våga mig på" att gå på kafé osv med honom. Och har varken varit speciellt aktiv i varken denna eller den andra tråden, läser mest!

• Mizaja

Hej alla cyber vänner!

Det finns en privat mamma tråd och precis som LillFrö skrev träffas vi HEMMA hos någon av oss en gång i veckan, mycket för att barnen är så små och vi inte ville ses ute på Cafe. När vi var 7 st med varsin skrikande bebis (ja min SOV) så kände vi att vi kanske borde begränsa hur många vi var och då kom vi på tråden. Absolut inte för att stänga ute nån eller så. Jag har försökt vara aktiv här med MEN sen josef föddes har min DATA-tid begränsats MYCKET.

Jag fikar GÄRNA med vem som här inne!!!! Ännu har jag inte vågat ta ut Josef på Cafe eller i affärer eftersom jag är lite rädd för RS virus (larvig flerbarnsmorsa) men snart så. Vet inte hur länge man ska vänta egentligen för RS finns ju ända till mars och så länge vill jag INTE isolera mig. Hur tänker ni andra om det?

Som sagt jag fikar GÄRNA med vem som vill!

Kram / Maria

• Kottten

Ok... nu är vi ett par stycken som gärna fikar iaf!!! Ja som har bebis kvar på insidan fikar mer än gärna nästa vecka som sagt!!!

Torsdag 11/1??? Eftersom ja inte kan jkpg bättre än att ja hittar till a6 Skrattande så får nån annan föreslå plats!!! O tid... ja kan när som!!!!

• Thullan

MN72: Ja att få lägenhet i denna stad är inte lätt.

Eftersom jag aldrig kunnat följa med på nån fika med er så visst skulle det vara kul, kan vara lite svårt för mig innan min flytt men kanske kan gå. Ang. RS-virus så undrar jag bara hur allvarligt det är? Smittas det inte lika "lätt" bland MASSA folk som typ A6 o sen kan det även smittat om jag träffa min mamma som jobbar på en skola o träffa MASSA folk o då kan vi dra det vidare till andra barn?
    Kram o godnatt.
    Tråkigt att man inte få tala om vad man tycker utan att det ska bli "liv" i luckan. Skönt att luften är rensad men ändå tråkigt att det blev såhär

• medistra

jag kan berätta lite om rs-viruset, det är ju egentligen ett förkylningsvirus som är lite kraftigare bara och sätter sig mycket i luftrören

det smittar givetvis precis som alla andra förkylningsvirus genom sk droppsmitta, dvs genom nysningar, hostningar, saliv osv

man kan likaväl bli smittad om man umgås med en enda person som om man umgås med 40 men givetvis ökar ju risken att bli smittad med ju fler människor det finns runt omkring

• Miidori

Är det inte störst risk med RS virus bland folksamlingar(typ a6, ica maxi) plus dagis barn, och barn i största allmänhet?...Det var vad min bvc sköterska sa i alla fall :D

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping