• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Kottten

har läst igenom inläggen nu... ja förstår nog inte de här me att starta nya trådar o bara vissa som får veta... innebär det att alla de som fanns i förra tråden har splittrats upp o återfinns i olika trådar nu eller????

• Miidori

Nej kottten,det finns denna tråden, och en annan tråd för dom som fikar en gång i veckan, den tråden kallas"privata mamma tråden", som bara dom som fikar en gång i veckan skriver i..men alla får ju självklart vara i denna...jag är nog dålig på att förklara Cool

• medistra

jahapp, sitter här fortfarande med mina oregelbundna sd och oooonda "mensvärk" och börjar undra om det någonsin ska starta på riktigt
    varför kan det inte vara som med Lukas, att vattnet bara gick utan några som helst känningar innan, 40 minuter senare kom värkarna och då direkt med 3-4 minuters mellanrum, 7 timmar senare var han född

nu känner man ju sig nästan som en förstföderska, då är det ju vanligt att få gå och plågas i veckor innan

Springsteen: jag tror att du får bebis i natt, eller hoppas på det i alla fall, låter som det börjar bli riktigt nära för dig juh, lycka till!

lägger till mig på listan:

2006:

Augusti:
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

September:
    Pärlan81 son född -04, dotter född 29/9

Oktober:
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10

November:
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,, en dotter fött 04

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt

2007:
    Januari
    Springsteen: BF 3/1
    medistra: BF 7/1, son född 05
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

April
    Counterfeit, bf 7/4

• LillaFrö

Hejhej, jag är dålig på att skriva inlägg i största allmänhet men måste ändå säga att "privata mammatråden" absolut inte skapades för att utesluta eller splittra upp denna "jönköpingstråden".

Kan ju bara tala för mig själv men jag räknar detta till den "huvud"tråd jag följer & försöker skriva i.

För att förklara den andra tråden så var det så, att vi som träffades ett par gånger (och det var väl en slump vilka som hade pratat mest privat osv. vilka som "började" bjuda hem ett gäng) bestämde oss för att göra det till en veckovana, och då man alltid är hemma hos någon kändes det svårt att vara mer än 7-8 personer samtidigt. Inte många har ju plats för mer fikagäster hemma tyvärr?

För att därför INTE sitta och diskutera de fikaträffarna i DENNA (den gamla) tråden (just för att ingen skulle känna sig åsidosatt när de fikaträffarna diskuterades) så startades en ny tråd. Jag är helt övertygad om att alla i den tråden vill vara kvar i DENNA tråden och diskutera, och även gå på fikaträffar ute på stan osv där alla tillfrågas! Tycker inte heller att det ska "delas upp" i grupper, men det var som sagt bara detta med att man kanske inte kan bjuda in uppåt 15 personer (eller hur många som nu är aktiva) hem till sig samtidigt...

• LillaFrö

Lägger också till mig på listan...

2006:

Augusti
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

September
    Pärlan81 son född -04, dotter född 29/9

Oktober
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10

November
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,, en dotter fött 04
    LillaFrö: BF 24/11, fick en son, Wilmer, 23/11

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt

2007:

Januari
    Springsteen: BF 3/1
    medistra: BF 7/1, son född 05
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

April
    Counterfeit, bf 7/4

• Tiingeling

Nu  känner jag att jag ska ta å förklara en del saker så att alla förstår....
    Vi är 7 st mammor som fick våra barn ungefär samtidigt å vi har fikat ihop även innan vi fick våra små knyten. Vi fikar hos varandra en gång i veckan, fine, inge mer med det. Vi har inte stukit under stol med att vi ses å fikar å startade en tråd för oss  för att inte knöka denna tråden full med fika info.... Om det nu stör å sticker i ögonen på folk så får det väl göra det. vi är bara av den åsikten att vi inte vill dra våra små till ett fik med alla baciller som cirkulerar å sånt så vi fikar hemma hos varandra å det är väl inge konstigt med det?
    Att vi är några som funnit varandra å att vi har bebisar i samma ålder är väl bara ett tecken på att internet är ett bra sätt å träffas på?

Å mej veterligen är detta ett forum för folk i jönköping med omnejd!
    Ingen kan bli hindrad å lägga ett inlägg i nån tråd......
    Svenska dumma avundsjuka......

Så nu har jag sagt vad jag tycker...

• Miidori
    För det första så har jag inte skrivit att ni splittrar denna tråden, jag skrev att jag tyckte att det var tråkigt att det blivit så uppdelat! Men hur hade du själv känt ifall alla fikade hos varandra utan att du ens blivit tillfrågad..jag förstår att man inte kan vara hur många som helst..Men tycker ändå att det är tråkigt att vissa inte ens blivit tillfrågade..

För hur "aktiva" har ni i den nya tråden varit i denna gamla sen ni startade den nya tråden?Jag har själv inte varit så aktiv i forumet..som jag skrev alla får göra som dom vill!..

Förstår att ni inte vill skriva om era fika träffar i denna tråden, för då hade nog irritationen varit ännu större..Men hur kan man Inte känna sig åsidosatt när man inte ens har blivit tillfrågad att vara med...

Men hur intresserade är ni av att fika med oss andra?sist var vi 3 personer, förstår att alla inte kan komma alltid, har själv inte kunnat det..Men det känns ändå uppdelat!..inte splittrat!

Jag fikar ibland med bebis i oktober här på FL, men inte skulle vi starta en helt ny tråd för att diskutera våra fikaträffar..Men alla gör som dom vill!

I denna tråden är alla välkommna!

• Miidori
    Varför skulle jag vara avundsjuk, knappast!Jag skrev bara vad jag tyckte..inget om avundsjuka!
  • Miidori
    kommer inte kommentera detta mer, har sagt min mening nu!..punkt slut!
  • Thullan

Miidori: Bra skrivet!! Verkar som du "trampade på en öm tå". Tråkigt att det blev "liv" om detta.

Jag har aldrig varit med er o fikat för det har varit så mycket som hänt i mitt liv, har en dotter på 4½ månad som jag varit ensam med sen hon var 2 veckor eftersom hennes pappa då lämnade oss. Undra om det funnits andra som velat fika då? Har även letat efter bostad till mig o min dotter i ca 3 månader o äntligen fått en.
    Vi som är aktiva i denna tråd får hålla den vid liv o diskutera allt mellan himmel o jord.
    Känns inte kul att det blivit lite osämja nu.
    Kram på er alla

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping