• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Pärlan81

Molly  vände sig från mage till rygg vid 2,5 månad o det har hänt mer o mer sen dess. Men inte från rygg till mage. Så det är ju eg fel håll då de flesta bebisar börjar med mage till rygg.Men det är ju så kul när det börjar hända saker! 

Jag bryr mig inte själv när mina barn gör si o så. De är duktigast i världen oavsett när olika saker händer! Njuter så av att hon bara ligger än o bara är en liten liten bebis.

Hoppas alla får en supertrevlig helg!!!

• MN72

Idag har vi haft besök av BB hemvård. Emil äter jätteduktigt . Gärna flera timmar i sträck . Inatt åt han nästan hela tiden mellan 22 och 01. Sen fyllde han blöjan så pass att vi fick bada honom mitt i natten. Efter bad och en liten slurk mat sov han i 3 timmar. Man kan lungt säga att det var en påfrestande första natt. Hoppas på lite mer sömn framöver.

• Pärlan81

MN72: OJ oj vilket matvrak hihi!! MOlly äter ju sen hon föddes många många korta stunder. Hade hon valt att äta länge så kanske man själv hade fått en natts sömn utan uppvak, men vid blöt blöja säger hon inte till det gjorde sonen varje gång det blev lite blött, när han var så här liten då.

Grattis till din Emil!!!

• Thullan

Hej alla!
    Hoppas ni får en trevlig helg. Imon börjar Wilma på babysimmet, ska bli så kul. Jag ska jobba imon kväll (mindre kul).
    Idag var det kurs hela dagen, man är inte van att sitta still o vara utan barn, både för och nackdelar. På söndag ska vi rensa vinden surt men bra innan man flyttar så man får med sig sina egna saker
    MN72: Skönt att Emil äter men inte skönt att han äter flera timmar men så kan det vara i början.
    Kram på er alla här

• Springsteen
    MN Känner igen de där Fast vi sov inte första natten något alls nästan.. tuttade och skrek om vartannat hela natten...  Nu kan Wilmer sova 3-4h i sträck om han ätit 1½h i streck innan..
    O de är så skönt.. brösten ömmar inte alls lika mycket längre.. även om de känns

Dagarna går så jättefort nu.... säger bara poff o så är det kväll... o så har man inte gjort nåt vettigt alls...

Var hos mormor idag och visa upp lillen.. har fått så många tips av henne under en timme att jag skulle åka dit för barnmisshandel om jag gjorde som hon sa... O de ville hon naturligtvis att jag skulle börja med direkt hemma hos henne!! Hjälp!! Hur behandla de barn för 40 år sen???? Skrikandes
    Wilmer 1 vecka idag!!!!
  • Thullan

Hej!
    Nu är vi hemma efter 1:a gången på babysim, Wilma älskade det. Var en Wilma till där o det roliga var att båda Wilmorna hade likadana badbyxor Tänk vilken bra smak de hade
    Nu blir det städa o vila innan jag ska börja jobba, var jobbigt att gå upp tidigt för oss när vi är vana att få sova till kl. 9.
    Kram

• Thullan

Hej alla!
    Sitter nu på jobbet, skönt att det finns dator här eftersom ikväll är det en lugn kväll.
    Vad hittar ni andra på ikväll?
    Kram

• Gravisen

hej!
    här hemma blir det mys ikväll, ska försöka laga något smarrigt...
    Och Lowa ska sova över hos farmor o farfar så det blir bara willy hemma..
    ni andra då?

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping