• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Läste att barn upp till två års ålder kan få RS viruset..

• therese o ebba

Hej!

GRATTIS MN!!

Idag har Ebba vaccinerat sig. Det gick bra, hon var så duktig.. Hon är nu 60 cm lång och väger 5350 g. Bvc-sköterskan sa att jag antagligen inte producerar så mycket mjölk längre så jag ska börja ge lite mer ersättning. Imorn är hon tre månader, min lilla Ebba, tiden går så fort!

Hoppas vi blir några stycken på fikan imorn... Jag kommer i alla fall!

Ha det bra alla!

Mamma till Ebba 061011
  • Springsteen

Hade RS barn under min praktik på barnkliniken o de är en av de sjukdomarna jag har mest respekt för hos barn!!!!  Kommer göra allt för att undvika det till min lilla.. Hörde oxå att RS är mindre i år än vanligt.. O om jag minns rätt så är riskerna störst från ungefär nov till april (hade praktiken i april och då hade vi ganska många!!!! )
    KOm ihåg att vuxna kan ju ha ett rs virus som ser ut som en förkylning o kan smitta oxå... (speciellt om de har egna barn som går på dagis/skola!!)

Jag kommer inte ta med mig Wilmer till A6 än på väldigt länge... och barn är portförbjudna här ett par veckor till... och barn med förkylningar kommer han inte få träffa!!! Kommer dock gå ner på stan när han är 2-3veckor tror jag...  när de inte är så mycket folk ute!!!  Mycket bättre när de är  frisk luft  mellan affärerna enligt mig!!

• Ozzie

Fick en Filip den 7/1 kl 18.40.
    Mer finns att läsa i min pres och bild finns i galleriet.

MN: Stort GRATTIS

• Pärlan81

Angående rs så har de flesta om inte alla barn haft en rsinfektion innan dom fyllt 1 eller 2 år kom inte ihåg vilket det var. 2% av dom som får rs får det allvarligare.

I år är det milt som sagt. Satt på bvc o läste om en som hade haft rs, var rätt skrämmande! så jag håller mig borta också så gott det går!

• Gravisen

hejhej!

grattis Ozzy o mn72 till bäsarna..

här e Willy redan 2 mån idag en liten klump på 5390 o 57 lång..växer som bara den.

måste få skvallra lite me..
    ÄNTLIGEN har vi börjat se oss om ef hus  JIPPI...
    ska faktist på en visning nästa vecka  såå skoj...

• Castle

Vi blir vist inte så många på fikan imorgon, men men...
    Desto mer fika till oss som kommer att smaska på!

Ses imorgon!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping