• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Castle

Hej på er, jag har saknat er!!!
    jag har inte kommit in på familjeliv på hela söndagen och måndagen, antagligen pga vädret. Får ju abstinens
    Men nu så...

Angående lunch på torsdag så tror jag att jag kommer, men vågar inte lova säkert. Men jag siktar på det, kul nu när man träffat några av er innan.

Sep mamma: Häng med vetja, jag vet vem du är, jag är gammal arbetskamrat till din sambo, så vi har stött på varann på Ica Maxi någon gång. Och så har jag ju sett underbara bilder på er uppträdande till "la dolche vita"

lunch 18/1 kl:14 på Sesam

Madde och Wilma (om jag inte måla lägenheten)
    Cissie och Tindra
    Therese och Ebba
    Petra o Willy
    Castle (Camilla)

• Castle

Blondie 68: tack för tipset, hur kul som helst!

• Sommartider

Hej tittar in lite och önksar er en trevlig dag..

• Thullan

Historien som Springsteen skrivit berättade de för oss oxå när vi var på storträff på Ryhov

• MELIM

Hej allihop...

Nu har min j-ä dator krachat helt och hållet. JÄTTEBRA! Får inte tag i inköpslistan till bebben eller listan på vad som ska packas i BB-väskan. Och minne har jag ju inte längre så jag har ingen koll på vad jag behövde köpa nu innan h*n kommer.
    (läste i en gravidtidning att den havande kvinnans hjärna krymper 5% under graviditeten. Tydligen tar bebben lite av fettet därifrån).

Hade sparat 3 olika pdf-dokument om andningsteknik och avslappning under förlossningen som jag inte kommer åt *grrr*. Sitter nu med sambons laptop och surar...

Nu har vi iallafall målat om NÄSTAN hela övervåningen, tog hela helgen, men så hade jag en hel natt med förvärkar efteråt oxå .

Ha det bra. Hinner jag in så kommer jag till Sesam på lunchen, men jag ska prova ut TENS här hemma i Bankeryd först.

Nån av er som har erfarenhet av TENS som smärtlindring??

• Blondie 68

Melim: Jag körde stenhårt ned tens apparaten ända tills jag fick Eppudralen i ryggen, Den gjorde nytta på mej.

• Miidori

ohoooo är det nån mer än jag som fullkomligt längtar efter Torsdag

• Micki83

jag körde TNS hela natten hemma. det och varma sittande duschar gjorde susen!!!

♥Alma♥ 060601
  • Tintan

Miidori: Jag hoppas att det blir en lunch nästa vecka sen och att vi tar en annan dag än Torsdag för då hänger jag på mer än gärna på, vi har nämligen babymassage varje torsdag nu framöver i 4 veckor, annars hade jag gärna hängt på nu på torsdag, vore så skoj att se er alla och era små bäbbar.

Idag har vi vart på läkarkontroll med tjejerna, allt var bra,Emilia hade inte ökat så mycket i vikt som sin lillasyster men men de är 2 helt olika individer det bara är så.

Jag har aldrig använt tens under mina förlossningar utan bara lustgas och eda och akupunktur,fick min journal av barnmorskan igår så intressant att läsa igenom hela förloppet igen, man glömmer ju så mycket av det, verkligen roligt att tänka tillbaka lite *ler*

Hoppas ni alla får det trevligt på Torsdag och att det snart blir en ny lunch då kommer jag och tjejerna
    Kramis Martina

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping